//
کدخبر: ۲۸۴۹۲۸ //
‍ ‍ ‍ مختار داوودی رییس انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر:

گیشه متمرکز فروش بلیط در روزهای کرونایی به کمک ما آمده است

رییس انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر استان کرمانشاه، گیشه فروش بلیط یکپارچه با تقسیم عادلانه مسافر در بین شرکت ها به کمک رانندگان و تعاونی های بخش مسافر در این اوضاع و احوال کرونایی آمده است.

گیشه متمرکز فروش بلیط در روزهای کرونایی به کمک ما آمده است

مختار داوودی رییس انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر و عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی رانندگان مسافری کشور گفت: با کمک های مهندس کرمی مدیرکل محترم راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه و فعال سازی گیشه متمرکز فروش بلیط توانسته ایم مسافران را در بین شرکت های مسافری تقسیم و از ضرر و زیان تعاونی های بخش مسافر تا حدودی جلوگیری کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی در ادامه افزود: جهت پیشگیری از بیماری کرونا و حفظ سلامت رانندگان، کارکنان پایانه و مسافران، پایگاه سلامت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه راه‌اندازی شده است که در این پایگاه، خدماتی از جمله: ضدعفونی کامل ناوگان و ارایه تجهیزات بهداشتی به رانندگان انجام و کیسه زباله با کد اختصاصی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد که بعد از سرویس، باید زباله‌های بجا مانده را در آن کیسه و در مخازنی که جانمایی شده، جهت امحاء دپو کنند.

داوودی گفت: با راه اندازی پایگاه سلامت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه، ضمن این‌که محوطه پایانه نیز هرشب توسط یک دستگاه کامیون آتش نشانی گندزدایی شده و در دفاتر شرکت‌ها، غرفه‌ها و مجتمع‌های تعمیرگاهی هم توسط پایگاه سلامت حمل و نقل روزی دو بار عملیات ضدعفونی انجام می شود.

همچنین اگر ناوگانی در سطح شهر و یا پایانه، زباله‌‌ رها نماید، با توجه به امکان بالای سرایت ویروس کرونا، دیگر از پایانه کرمانشاه حق انجام سرویس ندارد و محرومیت برای آن درنظر گرفته می‌شود.

رییس انجمن صنفی رانندگان بخش مسافر استان گفت: نبود خوابگاه و استراحت گاه  و مشکلاتی که در خروجی پایانه‌ها برای رانندگان بوجود آمده امکان استراحت را از آنان سلب کرده و  آرامش رانندگان را تحت تأثیر قرار داده است.

خوشبختانه این مشکل در استان کرمانشاه با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پیگیری های مستمر مهندس کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان حل شده و استان کرمانشاه از اولین استان هایی است که دارای خوابگاه و استراحت گاه ویژه رانندگان با نام کاپیتان سرا می باشد.

وی اظهار داشت: در این خوابگاه، کلیه امکانات برای رانندگان ازجمله: محل مناسب برای خواب، حمام، آشپزخانه و لابی جهت استراحت و آرامش رانندگان جاده ای تجهیز شده است و همچنین در این استراحت گاه کلیه خدمات بدون دریافت هزینه می باشد.

مختار داوودی عضو هیئت‌ مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری گفت: از مدتی پیش کانون رانندگان کشور با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل  جاده‌ای و پلیس راه کشور، طرح رتبه‌بندی رانندگان اتوبوس را در دستور کار قرار داد که باید گفت: یک تحول عظیم در بخش رانندگان اتوبوس محسوب می‌شود.

وی افزود: در این طرح، واژه راننده به کاپیتان تغییر می‌کند، کاپیتان در لغت به معنی راهبر وسیله نقلیه عمومی، کشتی، هواپیما و گاه یک گروه و یا تیم ورزشی اطلاق می‌شود.

اما در بحث ساماندهی و رتبه‌بندی ما فقط به یک واژه بسنده نکردیم، بلکه بسیاری از حقوق از دست رفته و کاستی‌های این شغل با این طرح تکمیل شده است.

داوودی تأکید کرد: این طرح کارشناسی شده، حاصل دیدگاه‌های کانون انجمن‌ های صنفی رانندگان مسافری کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره حمل و نقل مسافر، اداره ایمنی و ترافیک، معاونت حمل و نقل عمومی پلیس راه کشور و مرکز صدور دفترچه پلیس راه کشور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۹۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان