//
کدخبر: ۲۸۳۵۸۱ //
استاندار کرمانشاه:

وقف گامی به سوی عدالت اجتماعی است

استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری که به مناسبت دهه وقف در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد وقف را گامی به سوی عدالت اجتماعی دانست و گفت: شرایط وقف نیازمند تغییر و تحول است.

وقف گامی به سوی عدالت اجتماعی است

به مناسبت دهه وقف جلسه شورای اداری به ریاست استاندار کرمانشاه در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد،"هوشنگ بازوند" استاندار کرمانشاه با تبریک ایام  پر برکت ربیع الاول و همچنین دهه وقف اظهار داشت: دهه وقف دهه همه خوبی‌هاست و وقف کار ارزشمند و ماندگاری در جهت برقراری عدالت اجتماعی است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ بازوند افزود: شرایط موقوفات استان کرمانشاه به نحوی است که می‌توان مشکلات زیادی از جمله اشتغال را حل کرد و قطعاً اداره اوقاف می‌تواند در رفع این معضل و اشتغالزایی کارهای خوبی انجام دهد ،که اگر این شرایط مهیا شود بسیاری از چالش‌های نظام در بحث سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی حل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با حضور مدیرکل و پرسنل اداره اوقاف شاهد شکوفایی و کارآمدی خوبی در این اداره بوده‌ایم و انتظار داریم در رابطه با اشتغال زایی هم سازمان اوقاف سهم قابل توجهی در استان داشته باشد که طبیعتاً ما هم در این امر مهم آنها را یاری خواهیم کرد.

مقام ارشد استان افزود: شرایط وقف نیازمند تغییر و تحول است و نیاز به بازنگری جدید دارد که مشکلات حل و فصل شود و اگر وقف به کمک آسیب‌های اجتماعی بیاید خیلی از گرفتاری‌ های مردم استان حل خواهد شد.

photo_2020-10-18_13-16-19

 ایشان بیان داشت: استان کرمانشاه در وضعیت قرمز پرخطر قرار دارد و هم اکنون ۶۸۰ نفر در بیمارستانهای استان و ۱۸۰ نفر نیز در بخش ICU بستری هستند که اگر تعداد بستری ها به۸۰۰ نفر برسد، مجبوریم در راهروهای بیمارستان آنها را بستری نماییم و از مردم توقع داریم همانگونه که همیشه به ما کمک کرده اند در این دوران نیز ما را یاری نمایند.

بازوند یادآور شد: سهم استان کرمانشاه از رعایت پروتکل های بهداشتی ۴۲ درصد و پایین تر از میانگین کشوری که ۵۸ درصد است، می باشد و در پیک سوم کرونا در هر یک ساعت و ده دقیقه یک نفر در استان فوت می کند که شرایط بحرانی و ناگواری است و نیازمند یاری اوقاف در این زمینه نیز هستیم.

وی همچنین اظهار داشت: استان کرمانشاه حدود ۹ هزار دانش آموز فاقد تبلت و گوشی اندروید دارد که از دسترسی به شبکه شاد محروم هستند  و هزینه تامین آن حدود ۱۶ میلیارد تومان است در این زمینه نیز از اوقاف تقاضای کمک داریم تا این معضل حل شود.

استاندار کرمانشاه وقف را گامی به سوی عدالت اجتماعی عنوان کرد و اعلام داشت: اگر بخواهیم اوقاف در توسعه استان سهیم باشد باید ابزار توسعه را آماده کنیم مدیران اداره اوقاف نقطه نظرات خود را درمورد چگونگی تغییر کاربری های  اراضی وقفی اعلام نمایند تا در جهت تغییر، آنها را حمایت نماییم.

خبرنگار:#طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان