//
کدخبر: ۲۸۲۸۲۸ //

آغاز کشت محصولات پاییزه در شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از آغاز کشت محصولات پاییزه در شهرستان کرمانشاه خبر داد.

آغاز کشت محصولات پاییزه در شهرستان کرمانشاه

 مهندس ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: شهرستان کرمانشاه دارای 311 هزار هکتار اراضی آبی و دیم می باشد که با فرا رسیدن پاییز، کشت پاییزه  محصولات در مناطق تحت کشت شهرستان کرمانشاه آغاز می شود و عمده ترین محصولات کشت شده در این مزارع شامل گندم، جو، دانه روغنی کلزا و... می باشد.

به گزارش فرتاک نیوز،سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه پیش بینی نمود: از مجموع اراضی ویژه کشت پاییزه 30 هزار هکتار به زیر کشت گندم آبی، 75هزار هکتار گندم دیم، 89 هزار و 500 هکتار جوآبی ودیم و 30 هکتار کلزا اختصاص می یابد.

 وی افزود: در حال حاضر عملیات آماده سازی اراضی و کشت در مزارع دیم آغاز شده است و نهاده‌های مورد نیاز شامل کود و بذر در حال توزیع می باشد و برای توزیع نهاده‌ها مراکز جهاد کشاورزی تابعه و عاملین مجاز توزیع نهاده ها آمادگی لازم را دارند.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه یاد آور شد: مهم ترین چالش پیش روی کشاورزان در این شهرستان برای کشت پاییزه، مساله کم آبی است که همچون سال های گذشته موجی از نگرانی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

  مهندس دارایی خاطر نشان ساخت: این شهرستان با دارا بودن 10 مرکز جهاد کشاورزی به نامهای کوزران، سراب نیلوفر، میاندربند، بیـلوار، ماهیدشت، چقانرگس، سرفیروزآباد، جلالوند، درود فرامان و الهــیارخانی کار خدمات رسانی به بخش کشاورزی و نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را انجام می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان