//
کدخبر: ۲۸۲۸۲۵ //

آیین تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد

طی مراسمی، سجاد اعظمی به عنوان مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معرفی و از زحمات مهرداد مرادی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تقدیر به عمل آمد.

آیین تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مسئول جدید حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور معاون محترم فرهنگی، دانشجویی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی در استان، مدیران ستادی، مسئولین بسیج ناحیه دانشجویی در استان و دانشجویان بسیجی این دانشگاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محوطه مجتمع فرهنگی بوستان انقلاب برگزار گردید.

باید مسئول بسیجی را از دل دانشگاه انتخاب کرد

در ابتدای این مراسم، مهرداد مرادی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در بیاناتی به اهم فعالیت های این تشکل در دوران فعالیت خود پرداخت و آن را به دو قسمت قبل و بعد از اپیدمی بیماری کرونا تقسیم کرد و حضور بسیجیان این دانشگاه از روزهای آغاز اپیدمی بیماری کرونا در استان و انجام فعالیت های ارزنده در این راستا را ستودنی توصیف نمود.

مرادی در ادامه افزود: خوشبختانه در مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه افراد صادق، کاربلد و توانمند بسیارند اما برای واگذاری مسئولیت ها در حوزه بسیج دانشجویی باید افرادی را از دل دانشگاه انتخاب کرد و بستر را برای انجام فعالیت ها برای بسیجیان فراهم نمود. دانشجویان بسیجی باید بدون ترس و واهمه از مسئولین و فرماندهان ارشد بسیجی مطالبه گری داشته باشند تا تشکل بسیج دانشجویی بتواند در جایگاه خود و به یک قرارگاه فرهنگی و علمی مبدل شود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی خاطر نشان کرد: امروزه رسالت بسیج دانشجویی با تشکیل هسته های خودجوش مسئله محور، قدم های محکم تر و اساسی تری در حل مسائل مردم برخواهد داشت و فراهم نمودن فضای نقد و مطالبه گری برای دانشجویان از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در فراهم نمودن این بستر تا کنون موفق عمل نموده است.

پایان بخش صحبت های فرمانده پیشین حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خواندن دست نوشته ای از همرزم شهیدش و از شهدای گرانقدر مدافع حرم بود که توسط ایشان برای حضار قرائت گردید.

مکتب سلیمانی باید یک الگو برای همه باشد

حجت الاسلام و المسلمین محبی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه بسیج را مکتبی دانست که ثمره مکتب امام خمینی(ره) می باشد و نقش بسیجیان را در این زمینه مهم و تاثیر گذار دانست و اظهار داشت: این انقلاب ثمره زحمت و تلاش مردان بزرگی است که در صد سال اخیر مجاهدت‌های بسیاری کردند تا بالاخره این نظام مقدس شکل گرفت و وظیفه همه ملت ایران مخصوصا بسیجیان حفظ و تداوم این نظام تا سپردن پرچم آن به صاحب اصلی حضرت ولی عصر(عج) است.

 وی در ادامه افزود: شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی، نمونه ای از یک بسیجی مخلص بود که نقش بی بدیل ایشان در تحولات منطقه‌ای از او یک چهره عظیم در جریان مقاومت ساخته بود و روحیه بلند و نام او هنوز هم لرزه بر اندام همه دشمنان می‌اندازد.

محبی اظهار کرد: دنیا بداند که روح بلند حاج قاسم، همواره با فرهنگ و اندیشه مقاومت و با جریان‌های آزادی‌خواه همراه و فضل الهی با جبهه حق خواهد بود. ویژگی های الهی و انسانی و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باید برای تمامی اقشار جامعه، مجاهدان، سیاسیون، دولتمردان و افراد خدمتگذار به مردم، الگو باشد.

وی در پایان از مهرداد مرادی در دوران مسئولیت در بسیج دانشجویی دانشگاه تشکر و برای مسئول جدید بسیج دانشجویی آرزوی موفقیت کرد.

فلسفه بسیج و بسیجی فارغ از هرگونه خط کشی و مرزبندی است

دکتر رضا منصوری، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی در استان سخنران بعدی این مراسم بود که در ادامه خاطر نشان کرد: ترویج و اشاعه مکتب شهید سلیمانی وظیفه همه آحاد جامعه است و رسالتی خطیر بر دوش همه ماست. گام دوم انقلاب و این چراغ راهی که از سوی مقام معظم رهبری برای ما قرار داده شد نیز جدا از این مکتب نبوده و احیای آن در میان قشر جوان وظیفه ای مهم و حیاتی می باشد.

وی ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) از بسیج به عنوان ارتشی بیست میلیونی یاد کرد، در واقع افراد را فارغ از هر پست و مقام و جایگاهی یک بسیجی دانست و این حکایت از این موضوع دارد که فلسفه بسیج و بسیجی فارغ از هرگونه خط کشی و مرزبندی است و باید بستر را برای افرادی که دغدغه مند این نظام هستند فراهم نمود.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه افزود: بر همه ما واجب و ضروری است که با توجه به شرایط و برهه ای که در آن قرار گرفته ایم وحدت، انسجام، همدلی و دوری از نفاق و عناد را سرلوحه کار خود قرار دهیم و با درایت و دوری از دخیل کردن سلیقه شخصی خود در پیشبرد و استمرار اهداف نظام

مقدس جمهوری اسلامی ایران کوشا باشیم.

دکتر منصوری در پایان اظهار داشت: یک بسیجی هیچگاه نباید تودیع شود، چون همیشه باید در صحنه باشد و لحظه ای نمی تواند آرام بگیرد. برای فرمانده قبلی که نمونه یک فرد مخلص بسیجی می باشد آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون و برای فرمانده جدید در سمت خود آرزوی موفقیت دارم.

باید از سرمایه ها و نیروهای جوان انسانی در تمامی زمینه ها استفاده نمود

امجدیان، مسئول بسیج ناحیه دانشجویی در استان نیز در ادامه افزود: داشتن اخلاص در عمل ارزشمندترین سرمایه بسیج می باشد و کاری اثرگذار و ماندگار است که در جهت رضای خداوند متعال صورت گیرد و رمز موفقیت بسیج نیز همین است که کارش خدایی است.

وی در ادامه افزود: همه میدان ها متصور است که ما باید جهاد، تلاش، ایثار و ازخودگذشتگی را سر لوحه کار خود قرار دهیم و از تلاش در این راستا ننشینیم و نباید مرزبندی در میان افراد به وجود آورد و لازم است که از سرمایه های و نیروهای جوان انسانی در تمامی زمینه ها استفاده نمود.

امجدیان ادامه داد: برداشتن موانع و مشکلات در زمینه های علمی، حضور در فعالیت ها و اقدامات جهادی و حضور در میدان و صحنه های حیاتی جامعه از جمله رسالت هایی است که بر دوش جوانان دانشجوی بسیجی قرار دارد.

یک دانشجوی بسیجی باید در عرصه علمی توانمند باشد

دکتر محمدرضا غلامی، معاون فرهنگی دانشجویی نیز در این آیین اظهار داشت: رویکرد جدید بسیج دانشجویی رسالتی را در راستای همکاری با مسئولین نظام و نقد و مطالبه از آنان در نظر گرفته است که بر این اساس یک فرد بسیجی باید مسائل انقلاب را بداند و پاسخ علمی برای آنها داشته باشد و گفتمان سازی، عملیات جهادی و اقدام میدانی و حضور مهم و تاثیر گذار در عرصه های علمی جزو مشخصه‌های بارز فعالیت وی باشد.

وی در ادامه کار تشکل های دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی را در تقویت و ترویج فعالیت های فرهنگی، اعتقادی، دینی و ارزشی تعیین کننده بیان کرد و افزود: متاسفانه این روزها مسائل اعتقادی در بین جوانان ما کم رنگ تر شده است که در این خصوص تشکل های دانشجویی به شکل فعال عمل نموده و جوانان را در مسیر درست هدایت کنند.

وی در ادامه به اهداف پایه ای این تشکل بر اساس بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و بیانات ایشان در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: توجه به دستاوردها و الگوسازی، آرمان خواهی و برقراری نشاط جوانی از جمله این اهداف پایه ای است.

وی در پایان داشتن اخلاص در عمل را ارزشمندترین سرمایه بسیج بیان کرد و افزود: این روزها و با توجه به شرایط پیش رو بیشتر از هر موضوعی عمل کردن بیشتر از سخن گفتن اهمیت داشته و چه عملی بهتر از فعالیت در حوزه فرهنگی می باشد.

مدد الهی و یاری و حمایت دانشجویان برای رسیدن به اهداف لازم است

در این مراسم، سجاد اعظمی، مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه اظهار کرد: بسیجی بودن، رسالت و مسئولیت سنگینی را بر دوش فرد می گذارد و مدد الهی و یاری و حمایت دانشجویان برای رسیدن به اهداف لازم است.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه در ادامه با یادی از شهدای مدافع سلامت و گرامیداشت مقام شامخ این عزیزان افزود: حضور فعال در بیمارستان ها و مراکز درگیر با کرونا از جمله برنامه هایی است که در آینده بسیج دانشجویی به منظور کمک به کادر درمان حاضر در جبهه مقابله با کرونا قرار است هم چون گذشته به آن بپردازد.

ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های آینده این تشکل از سوی فرمانده جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پایان بخش این آیین تودیع و معارفه بود.

یادآور می شود در این آیین سجاد اعظمی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معرفی شد و از خدمات مهرداد مرادی، مسئول سابق بسیج دانشجویی این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

منبع  خبر: مفدا کرمانشاه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
  • 110
  • 111
  • 112
  • 114
  • 115
  • 116
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۸۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان