//
کدخبر: ۲۶۳۷۳۴ //

افزایش تعداد تخت های بیماران کرونایی در استان کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش 98 تخت بیمارستانی جدید برای درمان بیماران کرونایی خبر داد و افزود: این ظرفیت وجود دارد که این تعداد را به هزار تخت افزایش دهیم.

افزایش تعداد تخت های بیماران کرونایی در استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر بهمن روشنی در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به اعلام وضعیت "هشدار" کرونا در استان گفت: متاسفانه این وضعیت به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی ایجاد شده است.

وی از افزایش تعداد تخت های بیماران کرونایی در استان خبر داد و افزود: طی روزهای اخیر 98 تخت بیمارستانی به بخش های مراقبت بیماران کرونایی استان اضافه شده است.

روشنی تصریح کرد: با اضافه شدن این تعداد تخت، در حال حاضر مجموع تخت های بیماران کرونایی در استان به 607 تخت رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آمادگی سیستم درمان استان برای افزایش این تعداد تا هزار تخت، گفت: می‌توانیم حدود 400 تخت دیگر نیز به تعداد تخت های موجود برای درمان بیماران کرونایی اضافه کنیم.

وی تعداد تخت های ICU بیماران کرونایی استان را نیز 70 تخت اعلام کرد و افزود: علاوه بر اینها 12 تخت ICU هم در حالت استندبای داریم که در صورت نیاز بکارگیری می شوند.

روشنی با بیان اینکه هم اکنون 10 درصد تخت های بیمارستانهای دانشگاهی استان به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده، گفت: در کرمانشاه دو بیمارستان گلستان و نیمی از بیمارستان فارابی برای بستری این بیماران بصورت اختصاصی درنظر گرفته شده و در صورت نیاز این آمادگی هست که کل بیمارستان فارابی را هم به این امر اختصاص دهیم.

وی افزود: دو بیمارستان امام حسین(ع) وحضرت ابوالفضل(ع) نیز در آمادگی و رزرو هستند تا در صورت نیاز از آنها نیز جهت بستری بیماران کرونایی استفاده شود.

روشنی خاطرنشان کرد: در هر بیمارستان نیز بخشی به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است، چرا که بطور مثال یک بیمار قلبی کرونایی باید در بیمارستان امام علی(ع) تحت جراحی و مراقبت قرار گیرد و یا یک مصدوم تصادفی مبتلا به کرونا باید در بیمارستان طالقانی تحت درمان قرار گیرد.

روشنی در ادامه با بیان اینکه کمبودی در بحث تجهیزات حفاظتی از جمله ماسک و دستکش در بیمارستانهای استان وجود ندارد، گفت: در روزهای اخیر نیاز به دستگاه اکسیژن ساز داشتیم که خوشبختانه این مشکل هم با تلاش مسئولین دانشگاه رفع شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه ظرفیت بخش درمان استان محدود است، از مردم خواست بیش از هرزمان رعایت پروتکل های بهداشتی را در بحث مقابله با کرونا داشته باشند.

روشنی تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند هرچقدر هم تعداد تخت ها را افزایش دهیم کفاف نمی دهد و این میان مردم می توانند با رعایت نکات بهداشتی از اوج گیری کرونا پیشگیری کرده و این فشار سنگین را از روی دوش بخش بهداشت و درمان استان بردارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان