//
کدخبر: ۲۸۱۷۴۶ //

جذب اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۹۸ توسط شهرداری‌ سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان از جذب اعتبار 300 میلیارد ریال اوراق مشارکت سال 98 توسط شهرداری سمنان خبر داد .

جذب اعتبار 300 میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۹۸ توسط شهرداری‌ سمنان

به گزارش فرتاک نیوز ؛علیرضا شربتدار معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان گفت : در شرایطی که بحران کرونا در حوزه‌های سرمایه‌گذاری سایه افکنده، شهرداری سمنان ابزارهای مالی چون اوراق مشارکت را به دنبال می نماید و با تأمین اعتبار مذکور در حمل و نقل عمومی در جهت ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به شهروندان  برمی‌دارد .

شربتدار افزود : مطابق بند "د" تبصره (۵) قانون بودجه سنواتی کل کشور"  دولت از طریق اوراق مالی اسلامی و با پیش بینی ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۳۹۸ اوراق مشارکت برای حمایت از طرح‌های حمل و نقلی شهرداری‌ها اقدام کرد که تعهد و تضمین بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مربوط به دولت است .

وی گفت: در همین راستا انتشار ۳۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری سمنان جهت توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری سمنان صورت گرفت .

شربتدار گفت : افتخاری بزرگ است در شهر سمنان که توانستیم در سایه همدلی و کمک قابل توجه بانک مرکزی جمهوری اسلامی، دیوان محاسبات کشور، سازمان برنامه و بودجه، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  اوراق مشارکت سهمیه بودجه سال ۹۸ کل کشور را به اتمام و انتشار برسانیم .

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان از زحمات و پیگیری های گلرو ، نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ، فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، شهاب ، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری سمنان و مدیران بانک رفاه استان سمنان در به ثمر رسیدن این مهم ، تشکر و قدردانی نمود .

لازم به ذکر است شهرداری ها در سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستند در مهلت قانونی انتشارات اعتبار مذکور را جذب نمایند با پیگیری‌ها و مساعدت های صورت گرفته از دیوان محاسبات کشور و بانک مرکزی خوشبختانه مهلت انتشار اوراق مشارکت تا ۹۸ تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید شد و فرصتی داده شده سبب شد تا پس از یک و نیم سال تلاش ویژه شهرداری‌ها اوراق مشارکت برای ۱۱ شهرداری کشور شامل تهران سمنان مشهد اصفهان شیراز تبریز کرج قم کرمانشاه یزد همدان جذب گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۷۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان