//
کدخبر: ۲۸۰۹۵۵ //
فرماندار سمنان مطرح کرد:

پیشگامی شهرداری سمنان در طرح های توسعه گردشگری پایدار

فرماندار گفت :شهرداری سمنان در موضوع گردشگری فوق العاده خوب عمل کرده و پیشگام بوده است.

پیشگامی شهرداری سمنان در طرح های توسعه گردشگری پایدار

سید عباس دانایی در گفتگو با فرتاک نیوز گفت : آمایش سرزمین در اولویت برای شهر سمنان در نظر گرفته شده است که یکی از این اولویت ها گردشگری است لذا اهمیت ویژه برای همه  ما داشته و دارد، گرچه این آمایش مصوب نشده اما این را به عنوان یک تکلیف برای خودمان فرض کرده و در جلسات شورای اداری و جلسات مرتبط راجع به این موضوع صحبت کردیم و مدیران مرتبط هم حضور داشتند.

فرماندار سمنان در ادامه سخنان خود تاکید نمود: هر دستگاهی مثل سازمان میراث‌فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و‌ بعضی از دستگاه های دیگر متناسب با همین موضوع به طرح هایی که سازمان میراث دارد کمک می کنند. شهرداری سمنان در موضوع گردشگری فوق العاده خوب عمل کرده و پیشگام بوده است، یکی از نکات مهم و نقاط قوت شهرداری سمنان در بحث گردشگری با همین نگاه سند آمایش سرزمین بوده و خوشبختانه اقدامات بسیار گسترده و آینده نگرانه ای نسبت به توسعه گردشگری در شهر سمنان انجام داده است.

وی با بیان اینکه در تحقق رشد و توسعه گردشگری تاریخی ما در شهر اتفاقات خوبی در قالب بحث بازآفرینی شهری شروع شده است ادامه داد: در این بحث نیازمند حمایت ویژه وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های اجرایی چه به صورت استانی و‌ چه به صورت کشوری هستم که باید از این طرح حمایت کرده و این کار را تقویت کنند و ما بتوانیم باعث رونق هرچه بیشتر مناطق مرکزی شهر ها  از جمله شهر سمنان باشیم زیرا که شهری با جاذبه های فراوان تاریخی است. طبیعتا فعالیت های بازآفرینی شهرداری و موضوعاتی مثل موزه آب، موزه سلامت، فرهنگسراهای محلی می توانند در قالب عامل رونق مناطق مرکزی شهر باشند که به توسعه گردشگری می انجامد.

سید عباس دانایی با اشاره به این که یکی از کارهای ارزشمندی که شهرداری انجام‌ داده در بحث مرمت باغ راه ها است گفت: شهرداری سمنان در این مدت فعالیت های گسترده ای انجام داده است و با توجه به اینکه باغ راه ها یکی از موضوعاتی است که برای همه اقشار از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگسالان و‌ کهنسالان جذاب است و در کنار آن که می‌تواند خاطرات را زنده کند می تواند برای افرادی که می خواهند تفریح بکنند بسیار هوای پاکی دارد علی الخصوص آب هم در این مسیرها جریان دارد و تنفس جدید و یک موقعیت جدید برای افراد ایجاد می کند که هم ورزش می کنند هم‌ گردشگری را دارند و هم سلامتی خودشان را در قالب باغ راه ها بیشتر  تضمین می کنند. این باغ راه ها در بحث گردشگری خیلی تأثیر دارد و مردمی که در سمنان زندگی می کنند رضایت فوق العاده بالایی از این اقدام شهرداری سمنان دارند که جا دارد از این اقدام بسیار خوب شهردار محترم و پر تلاش استان آقای ناظم رضوی و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان که عنایت ویژه ای در این بحث داشتند و همه همکارانشان به سهم خودم تقدیر و تشکر کنم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۹۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان