//
کدخبر: ۲۷۹۶۸۷ //

امکان برقراری خطوط پروازی به "روسیه" و "آذربایجان" از مبدا گیلان فراهم است

استاندار گیلان گفت: امکان برقراری خطوط پروازی به "روسیه" و "آذربایجان" از مبدا گیلان فراهم است.

امکان برقراری خطوط پروازی به "روسیه" و "آذربایجان" از مبدا گیلان فراهم است

 ارسلان زارع امروز در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به ویژگی‌های جغرافیایی ممتاز گیلان و گردشگرپذیر بودن آن اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون 9 مسیر پروازی و 7 شرکت هواپیمایی در فرودگاه رشت فعال هستند اما ظرفیت ارتقای آن نیز وجود دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امکان افزایش مسیر پرواز به‌ویژه در مسیر رشت-مشهد فراهم است خاطرنشان کرد: مردم استان خواهان برقراری پرواز صبح به مقصد تهران و بازگشت به رشت هستند که این خواسته به‌حق باید مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گیرد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی ایجاد خطوط پرواز خارجی با توجه به تردد بالای حدود 3 هزار نفر از مرز آستارا را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه در این باره با همتایان خود در کشورهای مقصد مذاکره کرده‌ایم گفت: توسعه ظرفیت سالن پروازهای داخلی نیز باید مورد توجه باشد.

زارع طویل کردن باند پرواز و احداث باند دوم را از نیازمندی‌های فرودگاه سردارجنگل رشت دانست و افزود: با توجه به نیاز استان و گسترش فعالیت این فرودگاه، ایجاد پایانه صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز مطلوب است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از استاندار گیلان جهت تحقق پرواز به‌هنگام در مسیر رشت به تهران و استقرار یک فروند هواپیما عنوان کرد: برقراری پروازهای خارجی و افزایش پروازها از نیازهای استان گیلان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

علی شورمیج با تاکید بر اختصاص منابع ملی و استانی جهت توسعه زیرساخت‌های هواپیمایی در استان بیان داشت: افزایش طول باند و احداث باند دوم در فرودگاه سردارجنگل رشت ضروری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان