//
کدخبر: ۲۴۲۴۷۸ //

جزئیات نجات هواپیمای مسافربری ایرانی از حمله اسرائیل به دمشق

رسانه‌های روسی گزارش کرده‌اند اوایل پنج‌شنبه سیستم پدافند سوریه به حمله هوایی اسرائیل واکنش نشان داد که این موضوع هواپیمای مسافربری را مجبور به تغییر مسیر کرد.

جزئیات نجات هواپیمای مسافربری ایرانی از حمله اسرائیل به دمشق
به گزارش فرتاک نیوز،

یک هواپیمای مسافربری که صبح دیروز از تهران به دمشق پرواز می‌کرد به دنبال واکنش سیستم پدافند سوریه به حمله هوایی اسرائیل به جای نشستن در فرودگاه بین المللی دمشق مجبور شد تغییر مسیر بدهد و در پایگاه نظامی حمیمیم در لاذقیه فرود آید که در اختیار روسیه است.

المیادین گزارش داد که ورود این هواپیما با ۱۷۲ سرنشین به آسمان سوریه با حمله جنگنده اسرائیلی به مواضعی در اطراف دمشق و واکنش دفاع ضدموشکی سوریه همزمان شده بود.

وزارت دفاع روسیه اسرائیل را متهم کرده که از هواپیماهای مسافربری به عنوان سپری در مقابل آتش ضد هوایی سوریه استفاده می کند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ارتش اسرائیل را به "استفاده از هواپیماهای مسافربری به ‌عنوان سپری در مقابل آتش پدافندی سوریه" طی عملیات نظامی خود متهم کرد.

او گفت این اقدام، "جان صدها نفر از شهروندان بی‌گناه را به بازی گرفت."

روز پنج‎شنبه اسرائیل مواضعی را در سوریه هدف قرار داد. اسرائیل درباره این حملات اظهارنظری نکرده است اما تایید کرده است که در سال‌های اخیر صدها حمله هوایی علیه اهداف مرتبط با ایران انجام داده است و مانع ورود کشتی‌های حامل اسلحه از طریق سوریه به حزب‎الله لبنان حامی ایران شده است.

در سپتامبر ۲۰۱۸ ، پانزده خدمه روسی یک هواپیما در اثر حمله نیروی هوایی سوریه کشته شدند. این حادثه زمانی رخ داد که نیروی هوایی سوریه درحالی که به حملات هوایی اسرائیل واکنش نشان می‌داد، تصادفا یک هواپیمای روسی را سرنگون کرد.

یک ناظر حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گفت حملات هوایی، مواضع متعلق به ارتش روسیه و شبه‌نظامیان حامی ایران را در نزدیکی دمشق هدف قرارداد که در پی آن، ۲۳ نفر کشته شدند. سانا خبرگزاری دولتی سوریه گفت که هشت نفر در این حمله هوایی زخمی شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان