//
کدخبر: ۲۷۷۵۵۷ //

نمایشگاه «غدیر تا شام» روایت مینیاتوری از این واقعه است که با استفاده از ۸۰۰ عروسک کوچک بازنمایی شده است.

نمایشگاه «غدیر تا شام» با نمایش آثار هنرمند مینیاتوریست «یزدان لعلی» در محل حیدریه ی حضرت امیرالمونین(ع) کرمانشاه از روز شنبه ۱۵ شهریورماه آغاز به کار می کند.

نمایشگاه «غدیر تا شام» روایت مینیاتوری از این واقعه است که با استفاده از ۸۰۰ عروسک کوچک بازنمایی شده است.

مهدی عبدالمالکی، رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه از ۱۵ شهریور ماه گفت: این نمایشگاه در دهه دوم عزای سالار شهیدان دشت کربلا در محل حیدریه ی حضرت امیرالمومنین(ع) شهر آغاز به کار می کند و برپایی آن تا ۳۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: این نمایشگاه روایت مینیاتوری و تجسمی واقعه غدیر تا شام است که در آن با استفاده از ۸۰۰ عروسک کوچک تمام وقایع طی این بازه زمانی از جمله بحث واقعه غدیر، تشییع شبانه پیکر مطهر حضرت زهرا (س)، حج ناتمام امام حسین (ع)، واقعه جانگذار کربلا، حرکت کاروان اسرا به سمت شام و خرابه های شام بازنمایی و روایت می شود.

عبدالمالکی تصریح کرد: این بازسازی و شبیه سازی در فضایی به مساحت ۷۰ متر مربع انجام شده و در آن هم تمثال شهدای مدافع حرم نمایش داده می شود.

وی مدت زمان طراحی مینیاتوری این وقایع را حدود دو ماه اعلام کرد و افزود: این آثار ساخته هنرمند مینیاتوریست "یزدان لعلی" است که نمایشگاه آن با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، حیدریه حضرت امیرالمومنین(ع) و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برپا می شود.

عبدالمالکی هدف از برپایی این نمایشگاه را بیان وقایع تاریخی و مصائب ائمه اطهار (ع) با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر عنوان کرد.

نمایشگاه «غدیر تا شام» از ۱۵ تا ۳۰ شهریور همه روزه از ساعت۱۰ صبح الی ۱۲:۳۰ و از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در محل حیدریه حضرت امیرالمونین (ع) شهر کرمانشاه واقع در میدان آیت اله کاشانی میزبان علاقمندان خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۵۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان