//
کدخبر: ۲۷۳۳۸۴ //
در راستای توسعه گردشگری شهری و با حضور دبیرکل دفتر یونسکو؛

شهرداران غرب کشور پیمان همکاری امضاء می کنند

کرمانشاه در راستای تحکیم ارتباطات و ارتقای همکاری در زمینه گردشگری شهری در روز دوشنبه ۱۳ مردادماه میزبان شهرداران غرب کشور و دبیرکل دفتر ملی یونسکو خواهد بود و تفاهم نامه چهارجانبه در این خصوص امضاء خواهد شد.

شهرداران غرب کشور پیمان همکاری امضاء می کنند

 در نشستی که با حضور شهرداران کرمانشاه، همدان و سنندج برگزار می شود تفاهم‌نامه مشترک سه شهر مذکور و دفتر ملی یونسکو امضا  خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور، اتفاق مبارک می باشد که تاثیر بسزایی در ارتقای صنعت گردشگری شهری برای همدان به عنوان دروازه داخلی غرب کشور و سنندج و کرمانشاه به عنوان دروازه های برون مرزی اقلیم کردستان و عتبات عالیات خواهد داشت و می‌تواند به اتفاقات خوبی در راستای احیای صنعت گردشگری در شرایط کنونی و رفاه همشهریان عزیز منجر شود.

 عبدالمالکی افزود: در این تفاهم نامه های مواردی همچون تبادل فضاهای تبلیغاتی، برگزاری دیدار های مشترک و احیای منطقه گردشگری غرب کشور توسط کرمانشاه، همدان و سنندج پیش بینی شده و امید است زمینه هم افزایی در مسیر توسعه گردشگری شهری غرب کشور را فراهم سازد.

معاون فرهنگی شهردار خاطرنشان ساخت: این کریدور می‌تواند معرف بخش عظیمی از فرهنگ اصیل ایران زمین باشد و آداب و رسوم یکی از قسمت های مهم ایران را که غرب کشور است به دنیا معرفی نماید.

عبدالمالکی با بیان اینکه فراهم کردن مقدمات پیوستن این شهرها به شبکه شهرهای خلاق می تواند به عنوان گام مهمی در این راستا باشد، بر لزوم پیگیری و اهتمام لازم در این زمینه تاکید کرد و گفت: در این نشست میزبان دبیرکل محترم کمیسیون ملی یونسکو در ایران خواهیم بود و هدف ایجاد رویکردی مشترک برای سه شهر کلیدی غرب کشور دز زمینه توسعه گردشگری شهری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، برگزاری کارگاه های آموزشی یونسکو در منطقه غرب کشور، لزوم برندسازی، تمرکز بر برنامه های مرتبط با نوروز و جاده ابریشم، ایجاد جاذبه های ویژه و استفاده از ظرفیت های مشترک سه شهر غرب کشور، تعریف زنجیره تجاری‌سازی و شناسایی بازارهای هدف فعالان گردشگری را از مفاد تفاهم نامه عنوان نمود و ابراز داشت: تمدن، اصالت تاریخی و پیشینه فرهنگی و هنری این استان ها پتانسیلی را فراهم آورده که علاوه بر تاثیرات اجتماعی و فرهنگی در اقتصاد این منطقه نیز اثرگذار باشد.

وی با اشاره بر لزوم برگزاری  رویدادهای فرهنگی و هنری در این راستا افزود: برگزاری برنامه های مشترک می تواند در معرفی ظرفیت ها موثر باشد که مقدمات این کار در تفاهم نامه در حال انعقاد بین این سه استان پیش بینی شده است.

عبدالمالکی با اشاره به برگزاری موفق رویداد "کرمانشاه پایتخت آیین‌های نوروزی ایران" در نوروز ۹۸ از آمادگی این شهر برای برگزاری این رویداد به عنوان سرمایه ناملموس در حوزه گردشگری یاد کرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، اصلی‌ترین المان توسعه کرمانشاه را صنعت گردشگری دانست و گفت: اگر سازمان یونسکو کرمانشاه را شهر خلاق خوراک معرفی کند، گردشگری این استان و در نتیجه اقتصاد مردم متحول می‌شود.

وی با اشاره به طرح کریدور گردشگری غرب کشور که شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان است، افزود: سنندج شهر خلاق موسیقی است و همدان هم به دنبال ورود به بحث شهر خلاق صنایع دستی است و اگر کرمانشاه هم شهر خلاق خوراک شود نوآوری و بدعتی جدید در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

عبدالمالکی بحث خوراک را یکی از الزامات طرح کریدور گردشگری غرب کشور دانست و گفت: برهمین اساس تفاهم‌نامه همکاری بین این سه استان منعقد می‌شود تا بتوانیم همه ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تاریخی، اقامتی، خوراکی و غیره را در یک مسیر درست و منطقی به مردم ایران و جهان معرفی کنیم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه رونق در گردشگری موجب رونق ۱۱ محور اصلی مانند حمل و نقل، اقامت، سوغات، خوراک و غیره می‌شود، افزود : مهم‌تر از توسعه سخت‌افزاری و زیرساختی نوع نگاه و شکل برخورد ما با این قضیه از همه موارد اهمیت بیشتری دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۳۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان