//
کدخبر: ۲۷۵۰۰۵ //

ترافیک سنگین در مسیر تفرجگاه‌های مشهد

به نظر می‌رسد تصور برخی شهروندان مشهدی این است که کرونا در روزهای جمعه در وضعیت استراحت قرار می‌گیرد و شیوع ندارد.

ترافیک سنگین در مسیر تفرجگاه‌های مشهد

وضعیت کرونا در خراسان رضوی و مشهدمقدس همچنان قرمز است و تا عادی شدن شرایط همچنان فاصله زیادی وجود دارد.

شهروندان معمولا در طول هفته مشارکت نسبتا خوبی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارند و برخی آمار و ارقام حاکی از این است که در حال حاضر 60 درصد شهروندان مشهدی از ماسک استفاده می‌کنند.

استفاده از ماسک به ویژه در مترو و قطار شهری مشهد محسوس‌تر شده و شهروندان با درجه حساسیت بالاتری این مسائل را دنبال می‌کنند با این وجود همچنان باید عنوان کرد که مشهد با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد.

آن طور که حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان می‌کند روزانه حدود 500 نمونه ابتلا به کووید 19 از بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته می‌شود.

وی می‌گوید: بیماران زیادی بر اثر کرونا در بیمارستان های مشهد بستری هستند هر چند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک خوشبختانه در هفته اخیر شاهد کاهش تعداد مبتلایان بستری ناشی از کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی بوده‌ایم و در حال حاضر روزانه 100 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مشهد بستری می‌شوند که نسبت به گذشته کاهش یافته است.

تمام این مسائل حاکی از این است که وضعیت مقداری و صرفا مقداری بهبود پیدا کرده و تساهل نسبت به شرایط بار دیگر مشهد و خراسان رضوی را به وضعیت بدتری رهنمون می‌کند.

سفرهای آخر هفته‌ای یا همان سفر به تفرجگاه‌های مشهد در انتهای هفته مسئله‌ای است که مدت‌ها است در حال تکرار است و می‌تواند بار دیگر زنگ خطر کرونا در مشهد را به صدا درآورد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ براساس اعلام پلیس راه خراسان رضوی امروز نیز بار دیگر ترافیک در مسیرهای تفرجگاهی خراسان رضوی پرحجم است و بیشترین حجم ترافیک مربوط به جاده کلات، طرقبه - شاندیز و زشک است.

این مهم حاکی از این است که تصور شهروندان این است که کرونا آخر هفته چندان قدرت شیوع ندارد! باید تا ریشه‌کن شدن کامل این بیماری میزان ترددها را به حداقل رساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان