//
کدخبر: ۲۷۴۳۰۹ //

توزیع نذورات در آرامستان‌ها همچنان ممنوع است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه گفت: رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای حضور مردم در آرامستان‌ها و زیارت اهل قبور در راستای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا ضروری است.

توزیع نذورات در آرامستان‌ها همچنان ممنوع است

حجت الاسلام احمد شیرین‌سخن با اشاره به بازگشایی مجدد باغ‌فردوس و بهشت زهرا(س) اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای حضور مردم در آرامستان‌ها و زیارت اهل قبور در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است، با توجه به بازگشایی آرامستان‌ها از زائران اهل قبور درخواست می‌شود برای افزایش ایمنی و پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا تا رسیدن به وضعیت مطلوب نکات بهداشتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی بر آن تاکید شده را در مراجعه به آرامستان‌ها رعایت کنند.

وی افزود: زائران اهل قبور در زمان حضور در آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه باید فاصله‌گذاری بین افراد را رعایت کرده و از برقراری تماس با سطوح و تجهیزات خودداری کنند.

وی با اشاره به این که استفاده از وسایل بهداشتی مانند ماسک و دستکش برای کلیه افراد مراجعه کننده به آرامستان‌ها الزامی است، افزود: در کنار این موارد به زائران اهل قبور توصیه می‌شود تا در آرامستان‌ها از کتب ادعیه و قرآن شخصی استفاده کرده و مدت زمان حضورخود در آرامستان‌ها را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام شیرین‌سخن خاطرنشان کرد: خانواده‌ متوفیان از برگزاری هرگونه مراسم ختم با عناوین سوم، هفتم، چهلم و یا سالگرد در مزار خودداری نمایند.

وی با اشاره به این که به زائران اهل قبور توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از بطری‌های آب آشامیدنی بسته‌بندی شده استفاده کنند، اضافه کرد: توزیع نذورات به ویژه مواد غذایی نظیر خرما، حلوا و.. در آرمستان‌های شهرداری کرمانشاه ممنوع بوده و از این کار جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری در پایان گفت: شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال بازگشت مجدد محدودیت ها برای زیارت اهل قبور وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان