//
کدخبر: ۲۷۲۶۸۳ //
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان:

برای اولین بار ، ۱۵ دهیاری استان در بالاترین سکوی درجه بندی

مهدی صمیمیان ، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت : برای اولین بار ۱۵ دهیاری استان دردرجه بندی انجام شده بالاترین درجه(۶) رابه خوداختصاص دادند.

برای اولین بار ، ۱۵ دهیاری استان در بالاترین سکوی درجه بندی
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی صمیمیان  مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ازابلاغ تعیین وارتقای درجه ۲۱۴ دهیاری استان خبرداد و اظهار داشت: درجه۴۱دهیاری تعیین ودرجه ۱۷۳دهیاری نیز ارتقایافت.

وی شاخص هایی همچون درآمد، وسعت، جمعیت، مرکزیت دهستان یا بخش و دارا بودن ظرفیت های گردشگری روستا را ملاک درجه بندی از ۱ تا ۶ برشمرد و ادامه داد: درجه ۶ نشان از عملکرد مطلوب دهیاری‌ها است که در زمان حاضر ۱۵دهیاری‌ رتبه ۶ و ۱۸ دهیاری استان نیز رتبه پنجم را کسب کردند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اضافه کرد : استان سمنان از جمله استان‌هایی است که تمام دهیاری‌های آن درجه‌بندی شده اند و بر این اساس ۱۳ درصد دهیاری‌های استان دارای درجه پنج و شش و بقیه دهیاری های استان نیز رتبه پایین‌تر را کسب کردند.

صمیمیان با بیان اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در ساماندهی و نظام‌بخشی به ساختار تشکیلاتی دهیاری‌ها مؤثر است، افزود: استانداری در مرحله نخست ، درجه‌بندی دهیاری‌ها رابر اساس شاخص‌های تعیین شده انجام و پس از تایید نتیجه درجه‌بندی در کمیسیون تعیین درجه دهیاری‌های استان، نتایج حاصله را برای بررسی و تایید نهایی در کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها، به معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال می‌ نماید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: با ابلاغ دستورالعمل‌های سازمان دهیاری‌ها، درجه‌بندی انجام شده ی دهیاری‌ها در حقوق وتعداد دهیاران ونیروها تاثیرگذار خواهد بود.

صمیمیان یادآور شد: دهیاری روستاهای قلعه نوخرقان، میقان ،گلستان و خیج بخش بسطام در شهرستان شاهرود، دهیاری روستای مهماندوست واقع در شهرستان دامغان، و دهیاری روستای علا در شهرستان سمنان در این درجه‌بندی ، رتبه ششم را از آن خود کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد : دهیاری روستای فولاد محله در شهرستان مهدیشهر، دهیاری روستاهای فرومد، بکران، حسین آباد، رضوان، نام‌نیک و نردین در شهرستان‌ میامی و دهیاری روستای لاسجرد و افتر در شهرستان سرخه نیز درجه ۶ را کسب نمودند.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

گزارش :علیرضا ناظریه

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان