//
کدخبر: ۲۷۲۵۸۳ //

برگزاری دوره آموزشی تخصصی مبلغین بومی و مستقر در بقاع متبرکه استان کرمانشاه/ وقف نهاد مهربانی وبسط و گسترش انسانیت در جامعه است

دوره آموزشی تخصصی مبلغین بومی و مستقر بقاع متبرکه در استان کرمانشاه با حضور بیش از 70 نفر از روحانیون و مبلغین در محل دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی تخصصی مبلغین بومی و مستقر  در بقاع متبرکه استان کرمانشاه/ وقف نهاد مهربانی  وبسط و گسترش انسانیت در جامعه است
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا معممی مقدم در جمع مبلغین بومی و مستقر بقاع متبرکه استان کرمانشاه گفت: وقف نهاد مهربانی و بسط و گسترش انسانیت در جامعه است و روحانیون می توانند به ارتقاء وقف در جامعه کمک کنند.

 مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف افزود : روحانیون و  مبلغین برای اینکه بتوانند در امر تبلیغی خود موفق شوند باید به سه عنصر مهم یعنی شناخت محیط، تدارک عِده و عُده و انجام عمل و عکس العمل مجهز شوند.

وی ادامه داد: ویژگی ها و آسیب های اجتماعی هر منطقه متفاوت با منطقه دیگر است و مهم ترین گام، شناخت محیط پیرامونی است.

معممی مقدم با اشاره به ظرفیت شبکه تبلیغ روحانیت تصریح کرد: ظرفیت شبکه تبلیغ روحانیت را در هیچ جا جز تشیّع نمی توان یافت و قدر این فرصت و پتانسیل را باید بدانیم و از آن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مراکز افق بقاع متبرکه ارتباط گیری با مردم و موسسات خیریه است و باید ظرفیت فعالیت های تولیدی را در بقاع متبرکه بالا برد و این مراکز تبدیل به محل و بنگاهی برای کاریابی شوند و طرح شمیم خدمت نیز در همین راستاست که گام اول آن توانمندسازی جهت تولید اشتغال است و روحانیون از آنجا که لباس دین به تن دارند باید مردم را عائله خود بدانند و در این زمینه کمک کنند‌.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف اجرای برنامه هایی همچون طرح مهرتندرستی، طرح مهر تحصیلی، اعزام زائران حرم رضوی، پیوند آسمانی، ضیافت همدلی و... را از اقدامات موفق سازمان اوقاف خصوصا در سال گذشته خواند و خاطرنشان کرد:در زمینه اجرای نیات اقدامات خوبی در سازمان اوقاف انجام شده است که می توان به بعنوان یک نمونه به طرح مهر تحصیلی اشاره کرد که در سال گذشته 30 هزار بسته کمک آموزشی به دانش آموزان مستعد اهداء گردید که سهم استان کرمانشاه از این رقم 7 هزار بسته بود که سهم بسیار خوب و قابل توجهی بود و امسال این 30 هزار بسته را به 40 هزار بسته افزایش داده ایم.

وی همچنین نحوه اجرای طرح زائران حرم رضوی را در سال جاری، جدید خواند و اظهار داشت: در این طرح سه گروه 313 نفری به مشهد اعزام می شوند که 313 نفر اول روحانیونی هستند که در بحران کرونا بیشترین تلاش و اقدام را در بحث تدفین، تغسیل و... انجام دادند، و دو گروه دیگر امناء و خانواده کادر درمان و شهدای سلامت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وقف های جمعی پرداخت و گفت:  وقف های جمعی و مشارکتی فرصت خوبی برای تحقق موقوفاتی است که خلاء آنها در کشور احساس می شود، به عنوان مثال ما موقوفات فاطمی کم داریم، چرا نباید موقوفاتی برای آزادی فلسطین  و کمک  به جبهه مقاومت داشته باشیم که مبلغین می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.

معممی مقدم راه اندازی انجمن یاوران وقف را یکی از راه های موثر تحقق وقف های جدید دانست و گفت: باید کارها را بدست خود مردم سپرد و تصدی گری را کاهش دهیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد ظرفیت تبلیغ بتواند راهی برای معرفی وقف در جامعه و آشنا سازی مردم با این سنت حسنه باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۵۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان