//
کدخبر: ۲۶۷۵۰۷ //

سمنان پایلوت اجرای شهر دوستدار کودک

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سمنان از انتخاب سمنان به عنوان یکی از شهرهای منتخب پایلوت دوستدار کودک خبر داد.

سمنان پایلوت اجرای شهر دوستدار کودک
به گزارش فرتاک نیوز،

مریم معتمدی گفت : پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ، شهر سمنان به عنوان یکی از شهرهای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شد.

معتمدی با اشاره به انتخاب سمنان در کنار یازده شهر دیگر برای اجرای پایلوت شهر دوستدار کودک گفت : 45 شهر کشور متقاضی این فرایند بودند که پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی ، شهر سمنان انتخاب گردید.

وی با اشاره به بیش از 80 برنامه اجرا شده در سال 98 در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی ، عمرانی و خدماتی که مخصوص کودکان زیر 18 سال است گفت : سازمان های زیرمجموعه شهرداری مشارکت خوبی برای اجرای این برنامه ها داشته و سازمان های همسو با مسائل کودک در خارج از شهرداری هم در این زمینه نقش مناسبی داشتند .

معاون معماری و شهرسازی شهرداری سمنان ضمن یادآوری تاکید شهردار سمنان بر هم افزایی کلیه دستگاه های همسو با مسائل کودک و لزوم برنامه ریزی با هدف برخورداری از نشاط و شادابی برای دوران پساکرونا، تلاش شهرداری سمنان در تامین زیرساخت های فرهنگی و تفریحی برای کودکان را برشمرد و افزود :  مرکز تخصصی بازی کودک با نام "کارن" آماده بهره برداری بوده که آموزش های اجتماعی و شهروندی در یک محیط شاد و مفرح به کودکان ارائه می شود. "سرزمین سحرآمیز " به عنوان اولین پارک هوشمند کودک در ایران یک مجموعه هوشمند و در بستر نرم افزار موبایل ، آموزش های مختلف در زمینه طبیعت ، نجوم ، مفاهیم نماز و دیگر موضوعات شهروندی را به کودکان ارائه می دهد . شهربازی بزرگ سمینا بزودی آماده استفاده کودکان و خانواده ها می باشد.  سامانه اختصاصی کودکان  با ارائه برنامه های مختلف حوزه کودک در زمینه های فرهنگی، سرگرمی ، سلامت ، شهروندی و دیگر موضوعات مرتبط با نیازهای کودکان آماده رونمایی بوده و کانال کودک در رادیو شهر که رسانه رادیویی ویژه شهرداری سمنان است راه اندازی شد. احداث کافه کتاب ویژه کودکان و موزه حیوانات و استاندارد نمودن همه دستگاه های ورزشی و بازی بوستانهای شهر در دستور کار قرار دارد .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۵۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان