//
کدخبر: ۲۶۵۳۴۸ //

۹۵ درصد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری بهبود یافتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان یا در مراکز درمانی و یا در قرنطینه خانگی بهبود یافته و به چرخه عادی زندگی بازگشتند.

۹۵ درصد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری بهبود یافتند
به گزارش فرتاک نیوز،

سید راشد جزایری روز جمعه افزود: در روزهای اخیر شاهد روند صعودی شیوع ویروس کرونا در استان هستیم، اما از آنجا که قدرت بیماری کاهش یافته، بسیاری از بیماران بدون هیچ‌گونه علامتی در جامعه حضور پیدا می‌کنند که این موضوع خطرناک است و مردم باید در رعایت توصیه‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای به کار گیرند.

وی، وجود ناقلان بدون علامت را از عوامل موثر در صعودی شدن شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: تنها ۱۸ درصد مبتلایان به ویروس کرونا دارای علائم بالینی هستند و چنانچه این افراد در اجتماعات حضور پیدا کنند، به راحتی ویروس را به اطرافیان خود انتقال می‌دهند.

به گفته وی، از بیمارانی که جواب آزمایش آنها مثبت قطعی می‌شود، تعهدنامه گرفته می‌شود تا به مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی را رعایت کنند و چنانچه به این تعهد پایبند نباشند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، همراهی مردم این استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از میانگین کشوری دانست و گفت: طبق جدید گزارش وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۵۰ درصد اعلام شده در حالی که میانگین کشوری آن ۲۲ درصد است.

جزایری، با اشاره به فعالیت مستمر مراقبین سلامت و ماموران بهداشت محیط بر فعالیت اصناف استان، خاطر نشان کرد: رفع محدودیت اصناف چالش خاصی در خصوص صعودی شدن روند شیوع ویروس کرونا ایجاد نکرده بلکه بزرگترین و اصلی‌ترین چالش ما مراسمات عروسی و ختم است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان