//
کدخبر: ۲۶۴۵۴۷ //

اتمام سدهای نیمه‌تمام راهکار اساسی توسعه آذربایجان‌غربی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کشاورزی‌بودن بخش زیادی اقتصاد استان، اتمام سدهای نیمه‌تمام راهکار اساسی برای توسعه این استان است.

اتمام سدهای نیمه‌تمام راهکار اساسی توسعه آذربایجان‌غربی است
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدسلمان ذاکر روز شنبه در بازدید از سد نازلوچای ارومیه با اشاره به اینکه یکی از مطالبات نمایندگان ارومیه شروع دوباره عملیات اجرایی این سد است، افزود: از وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان درخواست داریم برای این پروژه تامین اعتبار کنند تا این سد به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: سد نازلو، مخزنی و خاکی و یکی از بزرگترین سدهای کشور بوده که با افتتاح آن، ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این سد می تواند ۳۶۰ میلیون متر مکعب آب را در خود ذخیره کند، بیان کرد: کانال‌کشی این سد از منطقه قره‌باغ و نوشین شهر کار شده و طرح و ساخت این سد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این راستا، میلیاردها ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام ذاکر افزود: با اتمام این سد می توان آب را کنترل کرده و بخش های نازلو و انزل را تحت پوشش سامانه آبیاری و زهکشی آن قرار داد.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به دلیل نبود آب از بین رفته و با احیای این سد می توان دوباره این زمین ها را زیر کشت برد.

منطقه نازلو در غرب و شمال غربی شهرستان ارومیه واقع شده و مرکز آن، شهرستان نوشین شهر است.

عملیات احداث این سد در راستای احیای دریاچه ارومیه متوقف شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان