//
کدخبر: ۲۶۱۸۵۷ //

بی برنامه‌گی دولت در بازارخودرو مشهود است

نماینده اردبیل در مجلس با بیان اینکه بی برنامه گی دولت در بازار کالاهای اساسی مشهود است، گفت:دلالان بازارها را در دست گرفته اند و دولت باید با آنها برخورد جدی داشته باشند.

بی برنامه‌گی دولت در بازارخودرو مشهود است
به گزارش فرتاک نیوز،

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در روزهایی که کرونا آرامش را از جامعه ربوده و در کنار تهدید سلامت جسمانی اقتصاد خانوارهای ایرانی را مختل کرده است و کسب و کارشان را از رونق انداخته دولت در کنترل قیمت کالاهای اساسی و تنظیم بازار خودرو منفعلانه عمل و بازار را به حال خود رها کرده است، گفت:یکی از دلایلی که قیمت خودروها در چند وقت اخیر به صورت نجومی افزایش یافته انحصاری بودن بحث تولید از سوی دو خودروساز است.

وی با بیان اینکه دلالی  نیز در بازار خودرو بی داد می کند، ادامه داد: درصد قابل توجهی از التهاب کنونی بازار خودرو ناشی از بی برنامه‌گی دولت در این حوزه است و دست دلالان با سیاست‌های نادرست باز گذاشته شده  و آنها هم ناجوانمردانه بازار را اسیر طمع ورزی خود کرده‌اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با تاکید براینکه ناتوانی دولت در ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو  مشهود است، عنوان کرد: چندین و چند ماه است خبری از عرضه خودرو با قیمت کارخانه نیست و ثبت‌نام خودروهای پیش فروشی که فاقد قیمت نهایی هستند و قریب به یک سال باید در انتظار نشست هم به طور قطع راهگشا نیست و تنها بر ابهام بازار افزوده شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت نباید در بازار خودرو دست روی دست بگذارد  تا یک ملت تاوان بلندپروازی‌های شرکت‌های خودروسازی کشور را در یک بازار کاملا انحصاری بدهند.

بدری با بیان اینکه  فروش خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی با قیمت 10 رصد زیر قیمت بازار هم کلاه گشادی است که می‌خواهید بر سر مردم بگذارند، اظهار داشت: این چه منطقی است که بازار را به حال خود رها کرده اند  و بعد از چند وقت دست در دست دلالان قیمت را  تعیین می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان