//
کدخبر: ۲۶۲۶۲۷ //

چهارمحال و بختیاری پیشرو در اهدای عضو/بخشش ۳۲ خانواده استان در سال ۹۸

هماهنگ‌کننده تیم پیوند عضو چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۱۱هزار نفر در استان دارای کارت اهدای عضو هستند، گفت: در سال ۹۸ با اخذ رضایت از بیش از ۳۲ خانواده اهداکننده عضو جان بیش از صد بیمار را نجات دادیم.

چهارمحال و بختیاری پیشرو در اهدای عضو/بخشش 32 خانواده استان در سال 98
به گزارش فرتاک نیوز،

زهرا سیاح امروز، از قرار گرفتن استان در بین ۴ استان برتر اهدای عضو خبر داد و گفت: تیم پیوند اعضای چهارمحال  بختیاری بیش از ۱۸ سال در حال خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند و یکی از تیم‌های فعال کشوری است که در سال ۹۶ رتبه اول کشور در جلب رضایت اهدای عضو را بدست آوردیم.

هماهنگ‌کننده تیم پیوند عضو چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۹۸ با اخذ رضایت از بیش از ۳۲ خانواده اهداکننده عضو جان بیش از صد بیمار را نجات دادیم که کبد کلیه و در شرایط ویژه قلب جداسازی و به استان اصفهان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ بیمار نیازمند کلیه در استان ما تحت همودیالیز قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: آمار رضایت‌گیری استان ما در کشور حدود ۶۵ درصد است.

سیاح توضیح  داد: حدود ۱۱هزار نفر در چهارمحال و بختیاری دارای کارت اهدای عضو هستند و فرهنگ‌سازی خوبی در استان ما در زمینه جلب رضایت برای اهدای عضو صورت گرفته و نیازمند تلاش بیشتری در این زمینه هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان