//
کدخبر: ۲۶۱۷۱۳ //

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان جان ۶ نفر را گرفت

فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حوادث رانندگی هفته گذشته در جنوب این استان ۶ کشته و ۱۳ مجروح برجا گذاشت.

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان جان ۶ نفر را گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ مصطفی کول‌زاده روز شنبه اظهار داشت: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه هشت فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

وی انحراف و تجاوز به چپ و سرعت زیاد را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ درصد تصادفات این مدت ناشی از واژگونی و بقیه برخورد ۲ وسیله نقلیه بایکدیگر و عابر پیاده بوده است.

وی بیان کرد: خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی به مدت حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.

سرهنگ کول‌زاده تصریح کرد: رانندگان عزیز باید توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان‌های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

از منظر کارشناسان وجود راه‌های دو طرفه، قوس و پیچ‌های فراوان در کنار سرعت زیاد، قاچاق سوخت، انسان و کالا و رعایت نکردن قانون از مهمترین دلایل افزایش تصادفات در محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۷۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان