//
کدخبر: ۳۸۳۳۲ //

تصادف زنجیره ای براثر توفان در مسیر زابل - زاهدان

فرمانده پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان گفت: تصادف زنجیره ای ظهر یکشنبه بر اثر توفان شن در محدوده شیله تا تاسوکی مسیر زابل - زاهدان در شمال استان رخ داد.

تصادف زنجیره ای براثر توفان در مسیر زابل - زاهدان
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ کشواد بهروزی در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: در این تصادف زنجیره ای پنج دستگاه خودرو به دلیل نبود دید کافی ناشی از توفان شن و گرد و خاک با هم برخورد کردند.

 

وی افزود: سه تا چهار نفر در این سانحه رانندگی مجروح شدند که به دلیل جریی بودن جراحت سرپایی درمان شدند.

 

بهروزی گفت: مسیرهای زابل - زاهدان و زابل - نهبندان در شمال استان که براثر شدت توفان گرد و خاک یسته بود بازگشایی شد و تردد با احتیاط در این مسیرها انجام می شود.

 

هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.

 

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان، تمام دستگاههای امدادی و اجرایی استان برای مقابله با بحران گرد و خاک و توفان در آماده باش کامل هستند.

 

غلامرضا اربابی اظهار داشت: 21 نقطه ماسه گیر در شمال استان شناسایی و ماشین آلات راهداری برای امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی مستقر شده اند.

بر اساس اعلام هواشناسی سیستان وبلوچستان، با توجه به تداوم وزش بادهای شمالی دید افقی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان کاهش یافته و در زاهدان سرعت باد به 70 کیلومتر بر ساعت و دید افقی به 500 متر، در میرجاوه دید به 700 متر، در زهک دید به هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل نیز دید افقی به 2 هزار متر و در ایرانشهر به 2 هزار و 500 متر رسیده است.

پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور است که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان