//
کدخبر: ۲۶۰۸۶۸ //
مدیر کل بیمه سلامت:

یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه روزانه افراد بیمه شده استان کرمانشاه/۹۰ درصد هزینه بیماران بستری مبتلا به کرونا را پرداخت می کنیم

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه از هزینه درمان یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی بیمه شدگان به صورت روزانه خبر داد و گفت :۹۰ درصد هزینه بیماران بستری مبتلا به کرونا را پرداخت می کنیم.

یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه روزانه افراد بیمه شده استان کرمانشاه/۹۰ درصد هزینه بیماران بستری مبتلا به کرونا را پرداخت می کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز ۲۲ اردیبهشت ماه۹۹ برگزار شد کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت: آزمون تعیین وسع ثبت نام کنندگان باتعیین ۵ دهک‌ مشخص می گردد که حق بیمه افراد تعیین شده در دهک ۳،۲،۱ رایگان است و افراد با دهک ۴ هم ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد و افراد با دهک ۵ باید صد در صد بیمه را باید پرداخت نمایند.

مظفری افزود: بیمه سلامت در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعتبار دفترچه ها در اسفند ماه را تمدید کرد و افراد بیمه شده تا پایان اردیبهشت ماه می توانند از این دفترچه ها استفاده نمایند.

  مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه   تعداد مراجعه کنندگان این سازمان به مراکز درمانی اعم از بیماران سرپایی و بستری را ۴میلیون و ۵۰۰ هزار بار عنوان کرد و گفت: به طور میانگین ۱۶ هزار نفر در طول سال ۹۸ به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

 وی همچنین تعداد افراد مراجعه کننده به دفاتر پیشخوان را ۷۸۲ هزار بار عنوان کرد و افزود: در سال ۹۸، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به ۳۳ دفتر پیشخوان مراجعه کرده‌اند.

photo_2020-05-11_15-10-27

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ۶ هزار نوع خدمت و ۲۴۰۰ قلم دارو در تعهد بیمه سلامت ارائه می شود و۴۳۶ قلم خدمت در حوزه خدمات سطح یک روستایی در ۱۰۰ مرکز بهداشتی درمانی روستایی به بیمه شدگان روستایی ارائه می گردد  و در این راستا هم بخش‌های پزشکی؛ مامایی خدمات رادیولوژی ،دندانپزشکی، و سونوگرافی در روستاها ارائه خدمت می کند و خدمات دندانپزشکی در روستاها برای افراد باردار و شیرده به صورت رایگان انجام می شود.

 وی میزان هزینه بیمه شدگان استان را تاکنون ۴۴۴ میلیارد عنوان کرد و بیان داشت: در اوایل امسال هزینه مراکز سرپایی پرداخت شده و هزینه پزشکان، داروخانه‌ها، و موسسات پاراکلینیک تا دی‌ ماه، بیمارستان های مربوط به دانشگاه تا آخر آذر ، و۷۰ درصد بیمارستان های غیر دانشگاهی هم پرداخت شده و هزینه مراکز بهداشتی درمانی روستایی هم تا پایان اسفند ماه سال ۹۸ تسویه شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه میانگین هزینه روزانه افراد بیمه شده را یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت:  نسخه نویسی الکترونیک با هدف حذف دفترچه ها و کاهش هزینه های القایی و کاهش آلودگی در استفاده از کاغذ در ۷ شهرستان اجرایی شده و در ۴ شهرستان گیلانغرب،سرپل ذهاب، قصرشیرین و دالاهوهم از هفته پیش استارت خورد و در مرداد ماه تامین خواهیم کرد که عملا در کل شهرستان ها نسخه‌نویسی الکترونیک تعامل برقرار خواهد شد و با انجمن پزشکان و داروسازان هم جلساتی در کرمانشاه برگزار شده که قرار است تا پایان آذرماه نسخه نویسی الکترونیک را ابتدا با ثبت سامانه استحقاق سنجی و تحویل نسخه و دارو را به انجام برسانیم.

ایشان اضافه کرد: در بحث رسیدگی و پذیرش اسناد پرونده های بستری که پرونده های سنگینی از نظر مصرف کاغذ هستند در ۱۷ بیمارستان دانشگاهی به صورت الکترونیک است و قرار است تا پایان آذرماه در بیمارستانهای بخش خصوصی و غیردانشگاهی هم بصورت الکترونیک انجام شود.

 وی همچنین گفت: در حوزه ارجاع الکترونیک پرونده های روستایی به شهری ۵ شهرستان در حال انجام آزمایشی هستند که انشاالله در کل استان اجرایی خواهیم کرد.

 مظفری خاطرنشان کرد: در بحث  نسخه نویسی الکترونیک تا کنون ۶۲ هزار نسخه الکترونیک تولید کرده این  و در بحث پرونده های بیمارستانی هم ۵۰ هزار پرونده صادر شده است.

ایشان در ادامه با اشاره به موضوع آزمون وسع گفت: تا پایان سال گذشته ۳۹ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که برای ۱۱۵۰۰ نفر دفترچه صادر شده و ۹۰ درصد این دفترچه ها رایگان است.

 وی همچنین برنامه‌های سال ۹۹ بیمه سلامت را تاکنون خدمت رسانی در حوزه کرونا و در مراکز ۱۶ ساعت با تلفن ۱۶۶۶ اعلام کرد و گفت: در مرکز ۱۶۶۶  با استقرار پرستار و پزشک جوابگوی سوالات مردم بودیم که تاثیر قابل توجهی در کاهش مراجعات به مراکز درمانی داشته است و در حال حاضر نیز این سامانه ارتباطی همچنان برقرار است.

 مظفری همچنین گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به منظور تامین مالی مراکز درمانی یکهزار و ۸۶۶ میلیارد ریال اعتبار تامین و به مراکز درمانی پرداخت شده که تاثیر زیادی در کاهش دغدغه این افراد داشته است و از اول اسفند ماه تمام بیماران مبتلا به کرونا که فاقد بیمه درمانی بوده اند ظرف مدت ۲۴ ساعت جواب استحقاق آنها صادر شده و۹۰ درصد هزینه درمان بیماران  بستری و ۷۰ درصد هزینه بیماران سرپایی در تعهد بیمه سلامت است.

مظفری در پایان افزود: روند تکمیل برنامه های الکترونیک امسال و در سال جهش تولید با جهش ادامه خواهد داشت و توانایی الکترونیک را بیشتر خواهیم کرد.

خبرنگار :طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان