//
کدخبر: ۲۵۹۲۹۸ //
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

۱۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان خسارت به حوزه گردشگری استان کرمانشاه/ بیکاری ۱۱۳۰ نفر در حوزه های گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه میزان خسارات وارد شده به حوزه گردشگری در ماههای اسفند ۹۸ و فرورددین ۹۹ را ۱۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان عنوان کرد.


 ۱۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان خسارت به حوزه گردشگری استان کرمانشاه/ بیکاری ۱۱۳۰ نفر در حوزه های گردشگری
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که امروز (۱۳ اردیبهشت ۹۹) به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: بیشترین آسیب در دوره بروز ویروس کرونا به دو حوزه حمل و نقل و گردشگری وارد شد و در حوزه  گردشگری به دلیل بین بخشی بودن نمی توان برآورد دقیقی از این خسارت ها اعلام کرد.

دکترقادری افزود: در کارگروه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کمیته ملی در دوران کرونا تشکیل شد و در استان کرمانشاه نیز در کمیته ای با نام کمیته گردشگری در خدمت استاندار کرمانشاه بودیم که در هفت حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خسارت‌های شناسنامه دار مشخص شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به دلیل تعطیل شدن محوطه های تاریخی استان کسب و کارها دچار آسیب جدی شده و باعث بروز مشکلات عدیده ای در این حوزه گردیده است.

 قادری گفت: در ماه های اسفند و فروردین خسارت های ناشی از کنسل کردن تورهای گردشگری و اقامت در هتلها، خانه مسافر ها و خانه های تفریحی و خدمات گردشگری ،دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی و.... به وجود آمد که بر اساس برآوردهای انجام شده جمعاً  تعداد یکهزار و ۱۳۰ مورد از افراد در حوزه گردشگری بیکار شده اند که به تفکیک در ۷۳ دفتر گردشگری استان  ۳۰۰ نفر ، در ۷۵ دفتر اقامتی ۴۳۴ نفر ، در۵۴ مرکز پذیرایی و مراکز تفریحی ۲۹۶ نفر ،در ۵ آموزشگاه گردشگری استان ۱۵ نفر و در ۸۵ حوزه راهنمایان گردشگری استان  ۸۵ نفر بیکار شده اند.

دکتر قادری خاطر نشان کرد: اگر در زمان پسا کرونا تعطیلی چند روزه ای در کشور ایجاد شود میتوانیم در گردشگری داخلی به نقطه خوبی  برسیم.

این مقام مسئول در ادامه خسارات وارد شده در حوزه گردشگری را در ماههای اسفند و فروردین ۱۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: در حوزه صنایع دستی و گردشگری هم در بخش تولیدی با ۴۰۰ بنگاه خسارت دیده در بازه زمانی ۳ ماهه ، ۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

 قادری همچنین میزان خسارات وارده به  فروشگاه های داخلی صنایع دستی استان را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و خسارات به بخش  صادرات این محصولات را هم ۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : جمعاً حدود یازده و نیم میلیارد تومان خسارت به حوزه صنایع دستی استان وارد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایجاد نمایشگاه های داخلی با همکاری شهرداریها و برگزاری جشنواره ها در زمان پسا کرونا را اقدامی مهم در جهت رفع مشکلات بوجود آمده برشمرد و اظهار داشت: اگر علاوه بر تسهیلات دولتی تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم به صنایع دستی و گردشگری تعلق بگیرد گام مهمی در جهت رفع مشکلات این افراد برداشته خواهد شد.

 وی همچنین ایجاد بازارچه های صنایع دستی را مهم دانست و عنوان کرد : بازارچه های صنایع دستی زنجیره‌ ارزشی را در گردشگری تکمیل می‌کنند.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان