//
کدخبر: ۲۵۸۸۱۳ //

باد شدید و گردوخاک دید افقی در ایرانشهر را به ۱۰۰۰ متر کاهش داد

رئیس اداره هواشناسی ایرانشهر گفت: وزش باد شدید در ایرانشهر موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی این شهر به یک هزار متر شد.

باد شدید و گردوخاک دید افقی در ایرانشهر را به ۱۰۰۰ متر کاهش داد
به گزارش فرتاک نیوز،

اظهار داشت: بیشینه سرعت وزش باد در ایرانشهر که از روز دوشنبه آغاز شده است، به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۱۰۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: وزش این باد شدید موجب کاهش شدید دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی ایرانشهر نیز محور «ایرانشهر- بم» شد که پس از فروکش کردن باد، وضعیت دید در اکثر نقاط به حالت عادی بازگشته است.

رئیس اداره هواشناسی ایرانشهر ادامه داد: هم اکنون وزش باد در ایرانشهر فروکش کرده و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر بیش از ۱۰ هزار متر و در شرایط طبیعی قرار دارد.

خواجه زاده گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در چهار شهر استان به بیش از ۴۰ درجه سلسیوس رسید که ایرانشهر نیز یکی از این شهرها بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار با شمالی شدن جریانات از امروز، دمای هوا در نیمه شمالی استان کاهش یابد.

خواجه زاده در بخش دیگری به بارش‌های پراکنده باران در ایرانشهر و توابع اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته از ایستگاه‌های «شمس آباد» ایرانشهر ۳.۵ و «احمد آباد گورک» ۲ میلی متر باران گزارش شده است و در شهر ایرانشهر نیز بارش خفیف داشته ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان