//
کدخبر: ۱۹۸۹۸۸ //

وزش بادهای شدید تا اواسط هفته آینده در منطقه سیستان ادامه دارد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همچنان تا اواسط هفته آینده در شمال استان ادامه دارد.

وزش بادهای شدید تا اواسط هفته آینده در منطقه سیستان ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان به ۸۰ تا ۹۵ و گاهی بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

وی افزود: وزش این بادها در نقاط مستعد و محورهای مواصلاتی شمال و شمال غرب استان سبب خیزش گردوخاک و طوفان گردوخاک می شود که ضمن کاهش دید افقی، کیفیت هوا را نیز به شدت کاهش می دهد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط بعداز ظهرها قدری فروکش می کند اما به تناوب تا اواسط هفته آینده وزش بادهای شدید در شمال استان ادامه دارد.

ملاشاهی گفت: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی بادوگردوخاک با شدت کمتر و افزایش غلظت غبار انتظار می رود.

وی به احتمال وقوع رگبارهای تابستانه در برخی نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در ساعات بعدازظهر طی دو روز آینده شرایط برای وقوع رگبارهای پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای در این مناطق مهیاست.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سواحل استان نیز امروز وزش باد رخ می دهد که در برخی نقاط همراه با گردوخاک خواهد بود. همچنین دریای عمان مواج پیش بینی می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۹۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان