//
کدخبر: ۲۵۶۸۲۸ //

‍ برای ایجاد راه دسترسی به آبشار پیران نیازمند همکاری مردم محلی هستیم

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپل ذهاب گفت: برای ایجاد راه دسترسی به روستای هدف گردشگری پیران ومسیر دسترسی آبشار، نیازمند همکاری مردم محلی هستیم.

‍ برای ایجاد راه دسترسی به آبشار پیران نیازمند همکاری مردم محلی هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 مظفر غلامی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرپل ذهاب، درخصوص روستای هدف گردشگری پیران ومسیر دسترسی آبشار، اظهار داشت: درشهرستان سرپل ذهاب زمانی که هنوز آواربرداری شروع نشده بود، بخاطر اینکه هرچه سریعتر مسیر گردشگری ترمیم شود شش چشمه سرویس بهداشتی که دراثر زلزله صددرصد تخریب شده بود با اعتبار داخلی اداره کل آواربرداری واحداث بنا  درمدت دو ماه به اتمام رسید.

photo_2020-04-18_19-05-20

او افزود: درسال ۹۷ نیز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط فرماندار شهرستات تخصیص داده شد که پس از بازدید کارشناسان گردشگری از مسیر به علت رانش و وجود سنگ های معلق دردامنه کوه و پشت مسیر دسترسی اجازه بازسازی مسیر داده نشد.

 غلامی تصریح کرد:  بعد از اینکه اجازه مسیر داده نشد و همچنین برآورد هزینه بسیار بالا جهت مرمت مسیر که حتی اگر مسیر هم اصلاح شود، بعد از طی مسیر به بن بست رسیده و امکان بازدید از آبشار فراهم نمی شود.

او افزود: به همین منظور با اتخاذ نظر کارشناسان تصمیم برای تغییر مسیر دسترسی از مسیر دیگری که در پایین دست پارکینگ می باشد و در ادامه منتهی به دره اژده ها و آبشار می شود اتخاذ گردید، که متاسفانه با مخالفت مردم پیران مواجه شد.

 غلامی یادآور شد: چندین بار از طریق فرماندار و معاونت سیاسی فرمانداری و نیز معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث با مردم رایزنی های انجام گرفت که متاسفانه بامخالفت شدید مردم منطقه مواجه شدیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرپل ذهاب تاکید کرد: درصورت رضایت مردم پیران ماحاضریم سنگ فرش در مسیر بین باغات را انجام داده و به هر کسی جهت پذیرایی از گردشگران واشتغال زایی آلاچیق وغرفه ایجاد کند مجوزهای لازم را ارائه نمائیم.

او در خاتمه اظهار داشت:اگر بازدیدی از محل داشته باشید حتما متوجه می شوید کوه وصخره های مجاور آبشار و مسیر همچنان در حال ریزش است و یکی دلایل تردید بازسازی همین امربوده که تصمیم ما را برای پیدا کردن  مسیر امن دیگری برای گردشگران وا داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان