//
کدخبر: ۲۳۳۵۲۰ //

وزیر میراث فرهنگی: اکوتوریسم گردشگری در کشور رونق می‌گیرد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت حفظ جنگل های هیرکانی گفت: اکوتوریسم گردشگری در کشور رونق می‌گیرد.

وزیر میراث فرهنگی: اکوتوریسم گردشگری در کشور رونق می‌گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی اصغر مونسان در حاشیه همایش جشن ثبت جنگل های هیرکانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبریک می گویم به مردم مازندران که یکی دیگر از میراث گرانبهای کشور به ثبت جهانی رسیده است.

وی افزود: جنگل های هیرکانی دومین اثر ثبت شده ما در حوزه جهانی بوده و این جنگل های تاریخی با گونه های بی نظیر گیاهی هستند که شاید در کمتر نقاطی از دنیا پیدا شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: این ثبت جهانی علاوه بر اینکه موجب حفظ این اثر گرانبها برای کشور می شود و حفاظت بهتری از آن صورت می گیرد و در حوزه گردشگری نیز خیلی کمک می کند.

مونسان با بیان اینکه این موضوع سبب معرفی مازندران به جهان می شود، ادامه داد: یک اثر دیگر در حوزه ثبت جهانی برای کشور بوده و موجب جذب گردشگر خارجی و داخلی برای استان مازندران و استانهای دیگری که جنگل های هیرکانی در آن قرار دارد می شود.

وی تصریح کرد: آنچه که برای مادمهم است در وحله اول حفاظت از جنگل های هیرکانی بوده و در وحله دوم به کارگیری از ظرفیت این جنگل ها برای توسعه گردشگری است و موضوعی باشد برای به ویژه گردشگران اکوتوریسم که چندی است در کشور رونق پیدا کرده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: اکوتوریسم اکنون در دنیا مشتری خود را پیدا کرده و ما در گذشته اغلب گردشگرانمان فرهنگی و تاریخی بودند و در تلاش هستیم تا اکوتوریسم که ظرفیت های خوبی در کشور وجود دارد و جنگل های هیرکانی نیز یکی از این بخش ها است رونق پیدا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۵۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان