//
کدخبر: ۲۵۴۶۰۰ //
در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا عنوان شد؛

افزایش تعداد بیماران نیاز به بستری و ICU در چند روز گذشته/توان بیمار در آلوده نمودن افراد دیگر در حال تعدیل و تنزل است

دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش تعداد بیمارانی که نیاز به بستری و ICU دارند طی چند روز گذشته خبر داد.

افزایش تعداد بیماران نیاز به بستری و  ICU در چند روز گذشته/توان بیمار در آلوده نمودن افراد دیگر در حال تعدیل و تنزل است
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر محمود رضا مرادی در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: از چند روز پیش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و زنجان به عنوان پایلوت کشوری اقدام به انجام تست‌ PCR جهت بیماران سرپایی نموده اند که این امر موجب افزایش آمار مبتلایان شده است، اما در کنترل اپیدمی به ما کمک می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد بیمارانی که نیاز به بستری و ICU  طی چند روز گذشته در استان بیشتر شده اما تعداد بیماران سرپایی کاهش یافته است.

دکتر مرادی افزود: تا کنون ۴۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در ۲۰ کلینیک ۱۶ ساعته دانشگاه در سطح استان ویزیت شده اند.

وی گفت: در ایام نوروز ۱۵۴ هزار مسافر به استان وارد و ۷۶۰۰ نفر نیز از استان خارج شده اند که این تعداد بالقوه احتمال بروز اپیدمی را بیشتر می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی کماکان باید حفظ شود، در غیر اینصورت احتمال افزایش بیماری وجود دارد.

در این ستاد دکتر وزیری رییس بیمارستان گلستان هم گفت: در ابتدای همه گیری هر بیمار توان آلوده نمودن ۳ نفر را داشت اما هم اکنون این شیب  حال تعدیل و تنزل است.

دکتر وزیری افزود: اگر مشارکت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی در استانها در سطح ۲۵ درصد باشد، میانگین مراجعات روزانه در کشور حدود ۹۰ هزار نفر خواهد بود و اگر این سطح به ۴۰درصد برسد این مراجعات به ۱۰ هزار نفر کاهش می یابد.

رییس بیمارستان گلستان بیان داشت: با توجه به اینکه هر استان شرایط خاص خود را دارد، لذا برای کل کشور نمی توان یک الگوی واحد در نظر گرفت.

دکتر  ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم اظهار داشت:  بیش از یکصد هزار نفر از استانهای دیگر به عنوان میهمان در سامانه ثبت نام شده اند که کد ملی این افراد وجود دارد، که جهت دسترسی به شماره همراه آنان نیازمند کمک ثبت احوال و مخابرات هستیم.

شکیبا یادآور شد: با توجه به اینکه اجباری در خصوص طی نمودن دوره نقاهت بیماران در نقاهتگاه ها وجود ندارد، از این امر استقبال نمی شود و بیماران تمایلی به حضور در نقاهتگاهها ندارند.

photo_2020-04-06_13-10-27

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۶۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان