//
کدخبر: ۲۵۲۴۱۸ //

شمار مبتلایان قطعی کرونا در کرمان به ۱۷۷ مورد رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۴۸ نمونه را طی ۲۴ ساعت گذشته مورد آزمایش قرار دادیم که هشت مورد آنها مثبت شد و در نتیجه جمع مبتلایان به کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۱۷۷ مورد رسید.

شمار مبتلایان قطعی کرونا در کرمان به ۱۷۷ مورد رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی شفیعی روز دوشنبه در نشست خبری مجازی ویروس کرونا در کرمان افزود: تمامی این آمار مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان بودند که این افراد تعداد هفت خانم و یک آقا با متوسط سنی ۶۵ سال را شامل می شد.

وی اظهار داشت: ۲ فوتی هم طی ۲۴ ساعت گذشته به آمار استان کرمان اضافه شد و جمع قربانیان کرونا از آغاز این اپیدمی در استان کرمان به ۱۹ مورد رسید و یک مورد از فوتی های امروز مربوط به زرند و یک مورد دانشگاه علوم پزشکی کرمان اتفاق افتاد و فوتی ها بالای ۷۰ سال و سالمند خانم بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از هشت مورد مبتلایان به کرونا طی امروز یک مورد فردی ساکن یزد بود که پس از اتفاقات اخیر در این استان دچار علایم خفیف بیماری شده و به کرمان مسافرت می کند و بیماری او در کرمان تشدید و در بیمارستان بستری شد و خانواده این فرد تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: ۲ مورد دیگر ازجمله یک زن و شوهر و یک مورد از خانواده یک فرد مبتلا که نشان دهنده گردش ویروس به شکل خوشه ای در خانواده ها است.

شفیعی بیان داشت: یک مورد دیگر عضو یک خانواده مبتلا بود که در ۲ هفته قبل در مهمانی خانوادگی حضور داشته لذا از مردم می خواهیم به صورت جدی در جمع حاضر نشوند و به مهمانی و دورهمی نروند زیرا این امر موجب انتشار بیماری می شود که اگر اینها زنگ خطری برای مراقبت بالا نباشد و حساسیت مردم را تحریک نکند شاهد اپیدمی گسترده ای در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هشت مورد جدید با حال عمومی مطلوب ترخیص شدند افزود: نقاهتگاه میزبان هشت مورد بود که سه نفر از این افراد از دیروز با حال عمومی خوب از نقاهتگاه خارج شدند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مراقبت در بیمارستان برای بیماران کرونا باید جدی تر دنبال شود گفت: ایزوله به صورت کامل در منزل رعایت نمی شود و تکراری شدن امور موجب مراقبت نکردن و ابتلای دیگر افراد خانواده می شود لذا مقرر شد که ماندگاری بیمار در بیمارستان را افزایش دهیم و شاید ورود افراد به نقاهتگاه الزام شود.

وی عنوان کرد: همراه با اطمینان یافتن از ایزوله کامل، اجازه مراقبت در خانه را به مبتلایان کرونا می دهیم و ویزیت چهره به چهره را افزایش دادیم زیرا وظیفه حفظ سلامت را برعهده داریم و به شکل جدی تر در این حوزه ورود می کنیم.

شفیعی افزود: نکته دیگر در آمار امروز این است که موارد دسته جمعی و خانوادگی مبتلایان کرونا در حال افزایش است که به لحظ روحی خانواده را دچار آسیب و در درمان چالش ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: استان های اصفهان و یزد بحران کرونا جدی و با شیوع بالا اعلام شد و بدون رعایت چالش ها این بحران برای استان کرمان جدی است و اگر فاصله گذاری اجتماعی و مصوبات ستاد کرونا اجرا نشود می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: تعطیلی صنوف توسط رییس جمهوری تا ۱۵ فروردین ماه امسال ابلاغ شد و رسانه به این بحث ورود کند که نهادهای نظارتی پای کار بیایند لذا مجبوریم از اهرم های فشار استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از دیروز ۴۶ مورد بیمار حاد تنفسی بستری شده و ۴۸ نفر مورد آزمایش قرار گرفته شد گفت: از ابتدای اسفند سال ۹۸ تاکنون ۱۳۸۳ بیمار شدید تنفسی در بیمارستان های استان کرمان بستری شدند که این آمار به علت ویروس کرونا نسبت به سال گذشته بیش از سه درصد رشد داشته و نشان می دهد این اپیدمی به صورت گسترده در استان وجود دارد.

شفیعی ادامه داد: ۸۴۴ مورد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند ۹۸ تحت آزمایش قرار گرفتند که ۱۷۷ مورد بیمار قطعی کرونا شناسایی شد و بیماران دیگر را نمی توان بگوییم کووید ۱۹ نبودند زیرا آزمایشات خطا دارد لذا تمامی موارد را با شک کووید ۱۹ بستری و مراقبت می کنیم.

وی اظهار داشت: تا دیروز چهار نفر در آی سیو کرمان بستری بود که این آمار یک نفر به علت فوت کاهش یافت لذا اگر افراد زودهنگام در چرخه درمان قرار گیرند نیاز به آی سی یو کاهش می یابد.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه ترس از بیمارستان افضلی پور در جامعه وجود دارد گفت: نیاز به مراجعه مبتلایان به بیمارستان وجود ندارد و مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و سامانه ۱۹۰ در این راستا راه اندازی شده و فرد به علت ترس خود اگر مراجعه نکند، می تواند عوارضی بیشتر برای آن ایجاد کند لذا افراد باید هوشمندانه با بیماری برخورد کنند.

وی اضافه کرد: ۱۴۱ مورد تشخیص قطعی از ابتدای این اپیدمی تاکنون در بیمارستان های استان کرمان بستری شدند که ۷۷ نفر از این افراد با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

شفیعی عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت مردم و بسیج گندزدایی و امور کرونا در استان کرمان دنبال می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۴۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان