//
کدخبر: ۲۵۱۶۳۸ //
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

مثبت شدن ۲۳ درصدی تست‌های افراد مشکوک به کرونا در کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۴۸ تست جدید ۱۱ مورد معادل ۲۳ درصد موارد مثبت شده که بیانگر سیر صعودی شیوع بیماری و استقرار اپیدمی در کرمان است.

مثبت شدن ۲۳ درصدی تست‌های افراد مشکوک به کرونا در کرمان
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی شفیعی عصر چهارشنبه در نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت کرونا در کرمان اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون ۱۱ مورد جدید در استان کرمان به مجموع موارد قبلی اضافه شد و بر این اساس در کل ۱۲۷ مورد ابتلاء به کرونا در کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه از ۱۱ مورد جدید یک نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و مابقی مربوط به دانشگاه علوم کرمان هستند، گفت: از ۱۰ نفر مبتلا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هفت نفر آقا و سه نفر خانم هستند و یک مورد بیمار کرونایی جیرفت هم خانم است.

شفیعی بیان کرد: از مجموع ۴۸ تست جدید انجام شده ۱۱ مورد معادل ۲۳ درصد موارد مثبت شده است که بیانگر سیر صعودی شیوع بیماری و استقرار اپیدمی در استان کرمان است.

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بر این اساس احتمال موارد مشکوک به کرونا در بین مراجعه کنندگان به بیمارستان به دلیل عفونت‌های حاد تنفسی افزایش پیدا می‌کند.

شفیعی عنوان کرد: از بین ۱۲۷ مورد بیمار مبتلا به کرونا در استان کرمان ۱۰۰ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۴ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، چهار مورد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، هفت مورد دانشگاه علوم پزشکی بم و دو مورد هم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

وی از مراجعه هزار و ۱۸۰ نفر به بیمارستان‌های استان کرمان به دلیل مشکلات تنفسی از ابتدای شروع اپیدمی خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۶۳ مورد مشکوک به کرونا بودند که ۱۲۷ مورد مثبت اعلام شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به ترخیص ۴۸ مورد با حال خوب از بیمارستان‌های استان کرمان از ابتدای شروع اپیدمی بیان کرد: همچنین پنج مورد ترخیص جدید داریم.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته تاکنون یک مورد از بیماران جان خود را از دست داد، گفت: بر این اساس تعداد فوتی‌های کرمان به ۱۳ نفر رسید.

شفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستد، افزود: از این تعداد چهار نفر در آی سی یو هستند.

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها در سالمندان بیشتر است، بیان کرد: در این روزها باید بیشتر مراقب سالمندان باشیم و توصیه می‌شود مردم به دید و بازدید نروند و تبریک عید را تلفنی انجام دهند.

شفیعی تاکید کرد: اگر بیماری به خانه‌ای که سالمندان حضور دارند راه پیدا کند باعث آسیب جدی به آنها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روند ادامه درمان شش مورد از بیماران در نقاهتگاه در حال انجام است، افزود: در موارد جدید یک مورد از بیماران طی یک هفته اخیر به استان‌های همجوار حضور داشته است و رد پای سفر همچنان دیده می‌شود.

وی از مردم خواست از سفر خودداری کنند و گفت: از مسافران خواهش کنیم به سفر نروند تا انتشار بیماری بیشتر نشود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۶۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان