//
کدخبر: ۲۵۲۲۶۰ //

آمار مبتلایان خانوادگی کرونا در کرمان در حال افزایش است

معاون علوم پزشکی کرمان گفت: ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان سابقه سفر دارند و مابقی در تماس با یکدیگر و افراد خانواده به این بیماری دچار شدند.

 آمار مبتلایان خانوادگی کرونا در کرمان در حال افزایش است

به گزارش فرتاک نیوز، سیدوحید احمدی‌طباطبایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: رعایت فاصله‌گذاری برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به کرونا در هر مکانی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از اضطراب و افسردگی پیشنهاد می‌شود روزانه 10 تا 20 دقیقه پیاده‌روی انفرادی در هوای آزاد داشته باشید افزود: از مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن با جدیت خودداری کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه آمار مبتلایان خانوادگی کرونا در استان در حال افزایش است یادآور شد: روزهای اول شیوع بیماری در استان مواردی که مثبت اعلام می‌شد سابقه سفر رفتن داشتند و یا اینکه مهمانی از سایر استان‌ها به خانه آنها آمده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع مبتلایان کووید 19 در استان کرمان فقط 30 درصد سابقه سفر دارند گفت: مابقی مبتلایان به کرونا در استان از تماس با یکدیگر و افراد خانواده به این بیماری دچار شدند که قابل توجه است.

احمدی‌طباطبایی ادامه داد: در روزهای اخیر موردی از بیماری در افرادی که سابقه سفر داشته باشند و یا در کرمان مسافر باشند را نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌های سطح شهر کرمان امکان پذیرش بیماران مشکوک کرونایی را دارند افزود: اما سعی داریم بعضی از بیمارستان‌ها را پاک نگه داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان‌های افضلی‌پور، فاطمه الزهرا(س) و بیمارستان پیامبر اعظم(ص) در کرمان بیماران کرونایی را بستری می‌کنند گفت: وسایل حفاظت فردی پرسنل درمانی در بیمارستان‌ها به اندازه کافی در اختیار آنها گذاشته شده است.

وی با عنوان اینکه طبیعی است که افرادی که در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس هستند بیشتر در معرض بیماری باشند افزود: هر چه ازدحام جمعیتی بیشتر باشد خطر ابتلا به کرونا بیشتر است.

احمدی‌طباطبایی با بیان اینکه نقش مطالبه‌گری رسانه‌ها در تعطیلی اصناف و مراکزی که باعث تجمع می‌شود بسیار اهمیت دارد گفت: امیدواریم این تعطیلی‌ها تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم در خانه بمانند و از چرخش ویروس در جامعه جلوگیری کنند ادامه داد: مردم از مراجعه بی‌مورد به مراکز درمانی خودداری کرده و از طریق سامانه سلامت تست اولیه و خودارزیابی از راه دور را انجام بدهند که یک کار بسیار کارشناسی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: حدود هفت درصد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان از این سامانه رایگان استقبال کردند که کم است و مابقی مردم نیز باید در این سامانه وارد شده و خودارزیابی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در بیمارستان به‌دلایل کرونا و یا مشکوک به کرونا بستری می‌شوند پیگیری انتقال ویروس به سایر افراد خانواده این بیماران بسیار اهمیت دارد گفت: مراقبین سلامت ما با اطرافیان بیمار تماس می‌گیرند و انتظار می‌رود با همکاران ما همکاری شود و توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند.

احمدی‌طباطبایی با بیان اینکه آماری که اعلام می‌شود از مواردی است که به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود تصریح کرد: بسیاری از افراد مبتلا به ویروس هستند که هنوز علائم خفیفی دارند اما ناقل بیماری بوده و در سطح جامعه در گردش هستند.

وی با تاکید بر اینکه این ویروس در تمام استان وجود دارد و اگر در شهر یا شهرستانی مورد مثبتی اعلام نشده اینگونه نیست که ویروس در آن نقطه وجود ندارد افزود: کرونا را باید جدی گرفت و اگر علائم این بیماری را دیدیم از همان لحظه باید ارتباط با سایر افراد خانواده را قطع کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر ما مردم که همه در یک کشتی نشستیم رعایت نکنیم، عملکرد هر کدام از ما به غرق شدن و یا نشدن این کشتی منجر می‌شود پس لازم است که همکاری کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۲۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان