//
کدخبر: ۲۵۲۰۷۰ //

۳۰۲۷ مورد اراضی کشاورزی و واحد مسکونی متجاوز به حریم رودخانه در کرمانشاه وجود دارد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۳۰۲۷ واحد مسکونی و اراضی کشاورزی در بستر و حریم رودخانه وجود دارد.

۳۰۲۷ مورد اراضی کشاورزی و واحد مسکونی متجاوز به حریم رودخانه در کرمانشاه وجود دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام درویشی با اشاره به کاهش 43 درصدی بارش‌ها تا چند روز گذشته اظهار داشت: از ابتدای مهر تا پایان هفته گذشته 332 میلی‌متر بارش باران در استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: با ورود موج جدید بارشی از هفته جاری به استان پیش‌بینی شده بین 100 تا 110 میلی‌متر بارش باران گزارش شود که میزان قابل توجه و مناسبی است.

درویشی با اشاره به مشکل تجاوز برخی اراضی کشاورزی و واحد‌های مسکونی به حریم و بستر رودخانه‌ها در استان گفت: 3027 مورد تجاوز به حریم رودخانه در استان وجود دارد که در زمان بارش باران سبب وقوع خساراتی برای آن‌ها می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه افزود: از قبل به تمام این افراد اعلام شده که با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر بارندگی قابل توجه در فروردین ماه به ویژه در حوزه کرخه و گاماسیاب، در صورت بروز خسارات به آب منطقه‌ای مراجعه نکنند.

درویشی عنوان کرد: ظرفیت 12 سد در حال بهره‌برداری استان یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعب است که اکنون 890 میلیون مترمکعب آن پر شده است.

وی با اشاره به محور ساخت سد بیستون در 15 کیلومتری شهر کرمانشاه گفت: این سد از سدهای مهم و استراتژیک در حوزه اقتصادی و گردشگری محسوب می شود و برای مصارف صنعتی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان