//
کدخبر: ۲۱۷۴۵۶ //

وزیر صنعت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام هزینه می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: در نیمه دوم امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعت، کشاورزی و گردشگری در کشور هزینه می‌شود.

وزیر صنعت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام هزینه می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین عصر امروز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، هدایت‌الله جمالی‎پور استاندار قزوین، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، حمید رضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین، سعید نبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد.

رضا رحمانی‌نژاد وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 500 طرح نیمه تمام صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد در کشور وجود دارد که تکمیل این طرح‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی کشور داشته باشد.

وی اظهار داشت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و احیاء واحدهای تولیدی راکد در کشور از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای رونق تولید و حمایت از اقتصاد مقاومتی باید در کشور اجرایی گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار واحد تولیدی راکد در کشور وجود دارد که با اختصاص 100 هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری برای احیاء این واحدها تلاش می‌کنیم.

رحمانی گفت: این که امروز در یک جنگ بزرگ اقتصادی قرار داریم بر کسی پوشیده نیست اما این که چطور از این وضعیت به بهترین شکل عبور کنیم مسئله‌ای جدی است که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاخص‌های رشد گروه صنعتی در کشور نزدیک 10 درصد رشد داشته است  و از منفی 9 به بالای 0 رسیده‌ایم و قطعا ادامه این روند می‌تواند به اتفاقات مثبتی در این حوزه منجر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه صادرات کالا نیز توانسته‌ایم شاخص‎های خوبی کسب کنیم اما هنوز در حوزه صادرات تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی است.

رحمانی افزود: در حوزه صادرات نیاز است تا نگاهی دوباره به محصولات صادراتی کشور داشته باشیم چرا که با وجود امکان صادرات در بسیاری از کالاها باید از صادرات موادغذایی فاصله بگیریم.

وی تاکید کرد: امروز در حوزه کاشی و سرامیک امکان صادرات برای ما مهیاست و با وجود بازارهای بزرگ این حوزه در همسایگی ما می‌توانیم با تمرکز بر این مسئله وضعیت خوبی در حوزه صادرات این محصول کسب کنیم.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: صادرات کاشی و سرامیک ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد و باید شرایط برای این امر فراهم شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۴۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان