//
کدخبر: ۲۰۰۰۴۸ //

استان کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ میزبان رویداد بین‌المللی گردشگری روستایی شد

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ میزبان رویداد بین‌المللی گردشگری روستایی خواهد بود.

استان کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ میزبان رویداد بین‌المللی گردشگری روستایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: این جشنواره پویانمایی یک فرصت مغتنمی برای کرمانشاه ایجاد می‌کند تا سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی یعنی کرمانشاه را به کل کشور و سراسر دنیا معرفی کند.

استاندار کرمانشاه گفت: استقامت و پایداری دلیران و 10 هزار شهید استان کرمانشاه، 4200 اثر تاریخی تمدن بزرگ کرمانشاه، موسیقی ارزشمند و اقلیم چهار فصل استان به سراسر کشور باید معرفی شود.

بازوند عنوان کرد: این جشنواره شرایطی را به وجود آورده تا همه استان‌ها برای پیشبرد این کار بسیج شوند و یک محیط شاد و نشاط‌آوری برای مردم استان کرمانشاه به ویژه بعد از زلزله آبان‌ماه سال 96 فراهم شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی همراهی لازم برای برگزاری این جشنواره داشتند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در آستانه یک رویکرد بزرگ و بین‌المللی گردشگری روستایی در کرمانشاه هستیم بیان کرد: جشنواره پویانمایی یک پیش‌نیاز برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ بین‌المللی است که در این راستا نیازمند یک اجماع ملی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته استان کرمانشاه بحران‌های ویرانگری را از جمله زلزله ویرانگر سرپل‌ذهاب را تجربه کرد عنوان کرد: از طرفی سیل فروردین ماه سال 98 تلخی‌ها و بحران‌هایی در استان به وجود آورد که البته با مشارکت گسترده مردم این بحران را نیز پشت سر گذاشتیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم فهیم کرمانشاه در کنار مسئولان استانی فرمایش مقام معظم رهبری را که در بازدید از مناطق زلزله‌زده فرمودند باید این تهدیدها را به فرصت‌ تبدیل کنیم به خوبی محقق کردند گفت: بیش از 93 هزار واحد مسکونی در کمتر از یک سال و نیم گذشته و حدود 17 هزار واحد تجاری، کشاورزی و اقتصادی ساخته و تعمیر شدند.

وی با اشاره به حمایت‌های فراوان اعتباری و مالی دولت در بازسازی مناطق زلزله‌زده آن را از مصادیق تبدیل تهدیدها به فرصت در این استان دانست و عنوان کرد: تاکنون پنج هزار میلیارد تومان صرف بازسازی ‌واحداث واحد‌های مسکونی و تجاری استان صرفنظر از فرصت امهال وام‌ها شده است.

بازوند: حمایت‌های بی‌دریغ روسای قوای سه‌گانه، هیئت دولت، نیروهای سرافراز نظامی و انتظامی، نماینده ولی‌فقیه، نماینده مجلس خبرگان، صداو سیما را در این بحران‌ها از مردم استان کرمانشاه شاهد بودیم.

وی  با بیان اینکه کرمانشاه را به دلیل اینکه جنگ از این استان شروع و در این استان خاتمه پیدا کرد باید به عنوان سینه ستبر کشور معرفی کرد بیان کرد: سینه ستبر کرمانشاه، مرصادی را خلق کرد که در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.

استاندار کرمانشاه گفت: اقلیم ناب، خاک مناسب، زیرساخت‌های راه‌آهن و فرودگاه، 16 سد مخزنی، دو گمرک بین‌المللی، 6 بازارچه مرزی، چندین شهرک صنعتی، بهره‌مندی از 70درصد قیر طبیعی کشور، شهرت جهانی در سنگ تزئینی، تنوع گونه‌های گیاهی، 50 منطقه نمونه گردشگری، 4200 اثر تاریخی و گردشگری ملی و جهانی و عنوان دروازه عتبات عالیات همگی زمینه‌های توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه را فراهم خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۰۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان