//
کدخبر: ۱۹۷۳۸۸ //

تولید میگوی پرورشی کشور به ۵۰ هزار تن افزایش یافته است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید میگوی پرورشی کشور در دولت تدبیر و امید با حدود چهار برابر افزایش به 50 هزارتن در سال رسیده که این یک رکورد فوق العاده به حساب می آید.

تولید میگوی پرورشی کشور به 50 هزار تن افزایش یافته است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود حجتی عصر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از سایت میگوی پرورشی روستای گزی جنوبی درشرق هرمزگان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: تولید میگوی پرورشی از ۱۲ هزارتن سال ۹۲، اسفند ماه سال گذشته به حدود ۵۰ هزارتن رسید و با توجه به افزایش مزارع پرورشی پیش بیینی می شود امسال این رقم به حدود ۵۲ هزارتن نیز برسد.

وی افزود: سرمایه گذاری های صورت گرفته و در دست انجام در منطقه گمیشان از توابع استان گلستان و همچنین به زیر کشت رفتن یکهزارو ۸۰۰ هکتار از اراضی هرمزگان در سه ماهه گذشته باعث شده تا ایران به یکی از ۱۰ کشور برترتولید و صادرکننده این آبزی پرورشی تبدیل بشود.

وی گفت: با توجه به بازار خوب ۲۰۰ هزارتنی روسیه و همچنین کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس و شرق دور از هم اکنون می توان روزهای بسیار خوبی را برای صادرات میگوی پرورشی ایران به این کشورها متصور شد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: مشکلات در زنجیره تولید به همت کارشناسان شیلات و کارآفرینان برطرف شد و هم اکنون پرورش دهندگان ما دارای تجربیات گرانبهایی در زمینه مبارزه با بیماری و بهبود سیستم های بهداشتی هستند که با ارتقای آنها هر سال شاهد افزایش تولید و صادرات ۷۵ درصدی میگوی پرورشی به خارج از کشورخواهیم بود.

وی با بیان اینکه صنعت رو به رشد پرورش میگو به حرکت خود ادامه می دهد ابراز داشت: با ایجاد مزارع پرورش میگو در سواحل جنوبی به عنوان محروم ترین مناطق و حتی شمالی کشور شاهد متمکن شدن بهره برداران و مردم ساکن روستاهای اطراف آنها و همچنین افزایش اشتغال پایدار و ثروت ملی هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با را ه اندازی شهرک های شیلاتی و احداث زیر ساخت های لازم شامل کانال تامین آب مزارع از دریا، جاده دسترسی و برق تنها ۳۰ درصد مبلغ تعیین شده این قطعات را به صورت نقدی و ۷۰ درصد دیگر را به صورت اقساط از متقاضی سرمایه گذاری دریافت می کند.

امکان سنجی واگذاری ۳۷ هزار زمین در شهرک کشاورزی به بخش شیلات

این درحالی است که مطالعات امکان سنجی واگذاری ۳۷ هزار هکتار زمین در قالب شهرک کشاورزی در حوزه شیلاتی کشور صورت گرفته که ۲۱ هزار هکتار آن با سرمایه بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در هرمزگان خواهد بود.

یک عضو هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی و شیلاتی کشوربا تایید این خبر گفته است: تعداد ۶ شهرک شیلاتی به مساحت ۲۱ هزار هکتار تا ۲ سال آینده در هرمزگان ایجاد خواهد شد که با بهره برداری از آنها ضمن ایجاد ۱۵ هزار شغل جدید ماندگار، وسعت مزارع پرورش میگوی این استان نیز به چهار برابر افزایش می یابد.

به گفته این منبع، شهرک شیلاتی حسن لنگی در شرق بندرعباس با یکهزار ۶۰۰ هکتار مساحت اوایل بهار امسال به صورت ۶۸ قطعه مزرعه ۲۰ هکتاری به متقاضیانی که در فراخوان نام نویسی کرده بودند برای انجام مراحل بعدی واگذار گردید.

همه اینها نشان از رونق فعالیت های صنعت پرورش میگو در هرمزگان دارد که هم اکنون با تولید سالانه نزدیک به ۲۵ هزارتن (که تاپایان امسال به ۳۰ هزارتن افزایش می یابد) رتبه اول تولید این آبزی و حتی لارو آنرا به میزان حدود ۲میلیارد عدد در بین استانهای تولید کننده میگوی پرورشی به خودش اختصاص داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۳۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان