//
کدخبر: ۲۵۱۹۴۷ //
سال ۹۸ در یک نگاه

تلخ و شیرینی‌های کرمانشاه در سالی که گذشت

مردمان سینه ستبر ایران در سالی که گذشت روزهای تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشتند.

تلخ و شیرینی‌های کرمانشاه در سالی که گذشت
به گزارش فرتاک نیوز،

سال ۱۳۹۸ هم با تمام خاطرات تلخ و شیرینش تمام شد؛ سالی که مثل هر سال پر از موفقیت و شکست‌ها و خنده‌ها و اشک‌ها برای همه ما بود.

اما در سالی که گذشت اتفاقات خوب و بد بسیاری برای مردم استان کرمانشاه افتاد که خوشی‌هایش لبخند بر لب مردمان نجیب این دیار آورد و غم‌هایش روزهای سختی را برایشان داشت.

سالی که از همان روزهای اولش با قهر طبیعت آغاز شد و سیل فروردین خسارت ۱۵۰۰ میلیاردی را روی دست مردم استان گذاشت؛ سیلی که خانه و کاشانه‌های بسیاری را با خود برد اما دست به دست هم دادیم و همه دوباره در خانه‌هایشان ماوا گزیدند.

اما سال ۹۸ در حوزه اقتصادی با کار بزرگی برای کرمانشاه همراه بود و قطعه یک طرح بزرگ سامانه گرمسیری با ۴,۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اردیبهشت‌ماه امسال با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

این طرح که بزرگترین طرح آبی تاریخ کشور است و در چند استان انجام می‌شود برکات فراوانی برای کرمانشاه دارد و با افتتاح فازهای بعدی نوید خیر و برکت بسیاری برای مردم دارد.

شناسایی پیکر شهید ادبیان در جریان تفحص ارتفاعات بازی دراز هم یکی از خاطرات خوب مردم بود؛ پیکر مطهر این شهید والامقام پس از ۳۸ سال به آغوش مادری برگشت که این همه سال بی‌تاب و منتظر بود و اشک‌های شوق را از چشمان مردم کرمانشاه سرازیر کرد.

میزبانی از زوار اربعین اما شیرین‌ترین خاطره ما کرمانشاهی‌ها بود که بعد از سال‌ها دروازه نجف توانست به همت تمام مسئولان میزبان مردم کشورمان باشد برای بدرقه به سمت عتبات عالیات.

مرز خسروی که سالهای سال است از نعمت میزبانی از زوار محروم بود، امسال با باز شدن به روی زوار حال و هوای غریبی به مرزهای غربی کرمانشاه داده بود.

حوادث آبان پُرماجرا با اعتراضات بنزینی هم یکی از آن اتفاقات ناگواری بود که به دست اجیرشدگان داعش و پژاک به آشوب و اغتشاش کشیده شد و خسارت‌های زیادی برای این شهر و دیار به بار آورد و به عنوان یک خاطره بد در ذهن مردم ولایتمدار کرمانشاه ثبت شد و البته راهپیمایی بصیرت بعد از آن روزهای ملتهب آبی بر آتشی بود که ضدانقلاب به پا کرد و همه یکصدا از نظام حمایت کردند.

در آخرین روزهای سالی که گذشت کرمانشاه فرزند رشید دیگری از بین شیرمردهای این دیار برای دفاع از حرم آل‌الله تقدیم اسلام کرد؛ شهید فرهاد دبیریان، هفدهمین شهید مدافع حرم بود که مردمان این دیار را سرافراز کرد با شهادتش.

مریم هاشمی بانوی محجبه ارزشمند کرمانشاهی برای پنجمین بار مدال قهرمانی جهان در رشته ووشو را به گردن آویخت و با قرار گرفتن در سکوی اول جهان افتخاری دیگر برای کرمانشاهی‌ها رقم زد.

حوزه ورزش خبرهای خوب دیگری هم داشت که حال همه را خوب کرد؛ تیم فوتسال شاهین با قهرمانی در لیگ دسته اول کشور به لیگ برتر راه یافت و اولین نماینده تاریخ فوتسال کرمانشاه در لیگ برتر شد.

سارا شیربیگی، خانم گل فوتسال آسیا نامزد کسب بهترین فوتسالیست زن جهان شد و افتخاری دیگر برای کرمانشاهی‌ها بود.

آسیب دیدن امیر محمد رضایی کشتی‌گیر کرمانشاهی اما اتفاق تلخی بود برای خانواده ورزش و همه ما که آرزوی سلامتی برای او داریم.

تعطیلی تنها دانشکده فرهنگ و هنر کرمانشاه کام مردم را تلخ کرد و شاید بدترین خبر حوزه فرهنگی استان بود که کورسوی امید مردم برای نجات فرهنگ بومی این دیار را به ناامیدی بدل کرد.

سوختن تاریخ در دل بیمارستان مسیح و شب چهارشنبه‌سوری هم یکی از بدترین اتفاقاتی بود که برای کرمانشاه افتاد و دومین بیمارستان قدیمی ایران در شب شادی ایران سوخت و تن تاریخ را لرزاند.

و اما در سال گذشته ۸ اثر تاریخی منقول کرمانشاه هم در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

کرمانشاه امسال میزبانی جشنواره ملی پویانمایی بود و چند روز روی آنتن‌های صداوسیمای کشور و حتی جهان قرار گرفت

برگزاری انتخابات مجلس هم مهمترین اتفاق استان در حوزه سیاسی بود که مردم کرمانشاه نمایندگان خود در خانه ملت را انتخاب کردند.

افتتاح اولین بیمارستان سوانح و سوختگی غرب کشور در کرمانشاه بهترین خبر حوزه درمان در کرمانشاه بود؛ بیمارستانی که یک ماه بعد از افتتاح توسط وزارت بهداشت به محل بستری بیماران کرونایی تبدیل شد.

امسال در حوزه علمی سال خوبی برای کرمانشاه نبود و در «رتبه‌بندی جهانی تایمز» نامی از دانشگاه‌های کرمانشاه در فهرست نام ۴۰ دانشگاه برتر ایرانی هم به چشم نخورد.

با ستان شناسان ایرانی موفق به شناسایی بقایای یک دیوار سنگی به قدمت ۲۷۰۰ ساله در شهرستان سرپل‌ذهاب واقع در مناطق غرب ایران شدند که در لیست کشف‌های تاریخی سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

رسانه‌ای‌های کرمانشاه امسال منوچهر نجمایی یکی از پیشکسوتان این حوزه را از دست دادند؛ او چهارم دی‌ماه دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان کرمانشاه آرام گرفت.

مراسم نمادین تشییع سردار شهید سلیمانی سیدالشهدای مقاومت بزرگترین تجمع مردمی بود که کرمانشاه در سال ۹۸ به خود دید.

و اما این روزهای آخر سال با درگیری با بیماری کرونا گذشت همراه با صحنه‌های زیبایی از فداکاری کادر درمان و روزهایی که هرچند سخت، اما فرصت بیشتری بود برای استراحت و در کنار خانواده بودن؛ انشاالله که سال خوبی پر از خبرها و اتفاقات خوب در تمام حوزه‌ها پیش روی مردم کرمانشاه، ایران و جهان باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان