//
کدخبر: ۲۵۱۴۲۷ //

مراجعه بی‌مورد به بیمارستان‌ها؛ علت ابتلای ۵۰ درصد کرونایی‌ها

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: علت ابتلای بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از مبتلایان، مراجعه بی‌مورد سرپایی به بیمارستان‌ها بوده و چرخش ویروس از اجتماع به خانواده و منزل رسیده است.

مراجعه بی‌مورد به بیمارستان‌ها؛ علت ابتلای ۵۰ درصد کرونایی‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

قاسم شریفی امشب در جلسه کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: خوشبختانه ارتباطات روزانه و مستمری با کمیته‌های متناظر شهرستانی برقرار شده است.‌

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیته، اقدام در جهت پیشگیری از کرونا و رصد فعالیت‌ها و عملکرد کمیته‌های ۹ گانه و همچنین ارزیابی نحوه اجرای دستورالعمل‌ها و انجام بازرسی‌های میدانی و رسیدگی به شکایت‌های وارده است.

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان بیان کرد: برای انسجام بیشتر مسؤولیت‌ها در این کمیته، تقسیم وظایف صورت گرفته و هر یک از اعضای این کمیته دارای وظایف و مسؤولیت‌های مشخص هستند.‌

شریفی بیان کرد:‌ مصوبات شهرستانی کمیته‌ها باید در ادامه یا تکمیل‌کننده مصوبات کشوری و استانی باشد و پیگیری اجرای دستورالعمل‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط غیر عضو یکی دیگر از وظایف این کمیته است.‌

وی بیان کرد: تلاش برای انسجام، همگرایی و هم‌افزایی بین کمیته‌های مختلف و جلوگیری از موازی کاری از مأموریت‌های مهم این کمیته است.‌

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان افزود: تمام کمیته‌ها به‌منظور ریشه‌کنی کرونا و آگاهی مردم از اقدامات انجام شده و دست‌یابی به اهداف مشخص‌شده، باید تعامل مناسب و مطلوبی با کمیته اطلاع‌رسانی ستاد داشته باشند.

شریفی راهکارهای سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با ویروس کرونا در ایران را جلب مشارکت آگاهانه مردم، انسجام سیاسی و وحدت رویه، مدیریت مراجعات سرپایی، تأمین تمهیدات بستری، مدیریت تماس‌های منزل و مدیریت تماس در بیمارستان‌ها اعلام کرد.

وی گفت: علت ابتلای بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از مبتلایان، مراجعه بی‌مورد سرپایی به بیمارستان‌هاست.

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: فرمانداران، رئیس ستاد اجرایی ستاد در شهرستان‌ها هستند و همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری با فرماندار خواهند بود.

شریفی بیان کرد: چرخش ویروس از اجتماع به خانواده و منزل رسیده و قرنطینه‌های استانی و شهرستانی معنایی ندارد و آنچه مهم محسوب می‌شود، رصد و کنترل این ویروس است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۴۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان