//
کدخبر: ۲۴۸۴۵۹ //

۲۲۱ بیمار مشکوک به کرونا در استان سمنان بستری هستند/ برخی‌ها کرونا را شوخی گرفته‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۲۲۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و نباید کرونا را شوخی گرفت.

۲۲۱ بیمار مشکوک به کرونا در استان سمنان بستری هستند/ برخی‌ها کرونا را شوخی گرفته‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

 نوید دانایی ظهر امروز در پنجمین جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و کارگروه مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: اکنون ۸۱ بیمار مشکوک کرونا در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند و بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، این رقم در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز ۱۴۰ بیمار است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان کوثر ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا بستری و هفت بیمار مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: همچنین در بیمارستان شفا پنج نفر به دلیل بیماری کرونا بستری و پنج بیمار کرونا، معالجه و ترخیص شد.

دانایی بیان کرد: حمایت روانی از کادر درمانی باوجود تلاش‌ها در دستور کار قرار گیرد و نباید مباحث تخریبی در مورد بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در فضای مجازی مطرح شود.

وی تصریح کرد: اکنون ۸۰۰ تخت بیمارستانی زیر نظر بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد و تمام کادر درمانی برای درمان بیماران کرونا ویروس آمادگی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در روزهای گذشته، شهرداران استان اقدام‌های خوبی داشتند که این روند باید ادامه یابد.

دانایی بیان کرد: با وجود تمام کارهای انجام‌شده اما برخی مردم و مسؤولان مبحث کرونا ویروس را به شوخی گرفتند که این بسیار دردناک و نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: اگر بحث کرونا ویروس جدی گرفته نشود، معلوم نیست برای استان سمنان چه اتفاقی بیفتد و باید مردم به معنای واقعی این مسأله را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: رفتارهای از این دست و تردد مردم در مناطق شهری استان باعث نگرانی دانشگاه علوم پزشکی استان شده و این رفتارها باعث تأسف است.

دانایی بیان کرد: اکنون مراکز خرید و دفاتر پیشخوان دولت در استان بسیار پرتردد است و از مردم عاجزانه می‌خواهیم که در خانه بمانند.

وی تصریح کرد: مردم هنوز عمق فاجعه کرونا ویروس را درک نکردند و سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی به کمک دانشگاه علوم پزشکی سمنان بشتابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه میزان شیوع کرونا ویروس بسیار قابل توجه است که باید مردم همچنان رعایت کنند، گفت: بر اساس آمار، در موج دوم کرونا ویروس، افراد مبتلا شده در استان‌های گلستان و اصفهان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

دانایی با بیان اینکه هر مورد مشکوک کرونا از نظر ما کروناست مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، گفت: هرگونه برخوردی که با کرونا شود، این ویروس همان برخورد را با مردم دارد.

وی تصریح کرد: جست‌وجوی خانه به خانه بیماران مشکوک کرونا در دستور کار است و این طرح ۱۰ تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد و برای اجرای این طرح همکاری تمام دستگاه‌ها را لازم داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: نیروهایی را به‌عنوان بسیجی می‌خواهیم تا به ما کمک کنند و برای اجرای این طرح بیش از ۸۰۰ نفر نیاز است.

دانایی بیان کرد: شماره تماس ۹۸ درصد از خانوارهای استان سمنان را داریم و در هر خانواده سفیری برای تبادل اطلاعات بین خانواده و دانشگاه علوم پزشکی سمنان انتخاب می‌شود.

وی گفت: هر کدام از پایگاه‌های درمانی و ... یک خط تلفن دارند و مخابرات خط تلفن را افزایش دهند؛ مکان‌های اقامتی به هیچ عنوان مسافر نپذیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: تأمین الکل در دستور کار است و روند تولید ماسک در استان مطلوب است؛ اما باید افزایش یابد.

دانایی گفت: مقدار تولید مواد ضدعفونی‌کننده به نسبت تقاضا قابل توجه نیست و برخی از واحدهای تولیدی با کمبود مواد اولیه مواجه هستند.

وی تصریح کرد: در بحث تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان سمنان به خودکفایی رسیدیم و پیشنهاد می‌کنیم یکی از بیمارستان‌های سمنان در آستانه عید نوروز صفر تا ۱۰۰ مختص به کرونا باشد.

انتهای پیام/74001/م/

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان