//
کدخبر: ۲۴۹۷۰۴ //

۶ نفر در استان کردستان بر اثر مسمومیت الکلی جان باختند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: ۶ نفر از هم‌استانی‌ها به‌دلیل بی‌توجهی به دستورات پزشکی و مصرف الکل خوراکی، جان باختند.

۶ نفر در استان کردستان بر اثر مسمومیت الکلی جان باختند

به گزارش فرتاک نیوز؛ پس از انتشار شایعاتی در فضای مجازی و عدم آگاهی مردم از اینکه مصرف الکل می‌تواند نقش پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس داشته باشد، 6 نفر در کردستان جان باختند.

هومن قصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان درباره جزئیات این خبر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: الکل اتانول و متانول موجود در بازار قابلیت مصرف نداشته و به‌هیچ‌وجه نباید خورده شود.

وی شایعات فضای مجازی مبنی بر اینکه مصرف الکل از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند، را تکذیب کرد و گفت: متأسفانه 6 نفر از هم‌استانی‌ها به‌دلیل بی‌توجهی به دستورات پزشکی و مصرف الکل خوراکی، قربانی و جان باختند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان افزود: در حال حاضر 17 نفر دیگر به‌دلیل مصرف الکل در بیمارستان‌های سطح استان بستری بوده که یک نفر از آنان به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بوده اما بقیه افراد در روزهای آینده، پس از اتمام دوره درمان، ترخیص می‌شوند.

قصری تصریح کرد: از مردم استان کردستان انتظار می‌رود، علاوه‌بر رعایت توصیه‌های بهداشتی، به هیچ وجه الکل خوراکی مصرف نکنند چراکه هیچ تأثیری در پیشگیری از بیماری کرونا نداشته و مسموم‌کننده و مرگ و میر به دنبال دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان