//
کدخبر: ۲۴۹۶۳۴ //

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی به ۴۱۶ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تعداد ۴۱۶ نفر طبق آخرین آمار در استان مبتلا به این ویروس هستند و هنوز آنالیز استانی آن استخراج نشده است.

 تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی به ۴۱۶ نفر رسید

به گزارش فرتاک نیوز؛ سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: تعداد 416 نفر طبق آخرین آمار در استان مبتلا به این ویروس هستند و هنوز آنالیز استانی آن استخراج نشده است.

وی افزود: امروز مصوبات بسیار خوبی انجام شد که اصلی‌ترین آن‌ها عدم پذیرش مهمانان نوروزی توسط استان در راستای سلامت جان هم‌وطنان و محدود شدن راه‌ها بود که قرار شد مسافران عبوری به طور حتم از جاده‌های کمربندی استفاده کنند و داخل شهر ورود نداشته باشند.

مردم در این پنجشنبه آخر سال و زیارت اهل قبور شرکت نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در مورد تجمعات با توجه به نزدیک بودن به پنجشنبه آخر سال از مردم تقاضا داریم که در این پنجشنبه آخر سال و زیارت اهل قبور شرکت نکنند، همچنین قرار شد فرمانداران قوانین لازم را برای منع برگزاری این مراسم با حضور زیاد مردم ببینند تا شهرستان‌ها هم ایمن باشند.

جمالیان بیان کرد: بحث گسترش نقاهتگاه‌ها در کل استان طرح شد که ان‌شاءالله فرمانداران حمایت کنند تا در کل شهرستان‌ها این نقاهتگاه‌ها راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد: همچنین قرار شد فرمانداران از ظرفیت خیران شهرستان‌ها در راستای تهیه لوازم مورد نیاز برای مقابله با این ویروس استفاده کنند.

    بیشتر بخوانید

        کرونا ویروس و راهکارهای کاهش اضطراب در افراد

        یک میلیارد تومان برای مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

        امکان مشاوره تلفنی درباره کرونا با جهادگران پزشکی مشهد فراهم شد

بازار اراک و پاساژهای بزرگ به مدت 3 روز  ضدعفونی می‌شوند

جمالیان افزود: همچنین مصوب شد که بازار اراک و پاساژهای بزرگ به مدت 3 روز از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 19 ضدعفونی شود که از مردم تقاضا داریم در این زمان‌ها حضور پیدا نکنند و اجازه دهند بحث ضدعفونی به صورت کامل و دقیق انجام شود.

وی تصریح کرد: مصوب شد امسال توزیع میوه نوروز توسط 30 مرکز که نسبت به سال گذشته دو برابر شده انجام شود تا از تجمعات زیاد جلوگیری شود.

تعطیلی مجدد مراکز تعویض پلاک برای جلوگیری از ازدحام جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: در بحث تعویض پلاک گزارشاتی مبنی بر ازدحام جمعیت وجود داشت که مصوب شد مجدد این مراکز تعطیل شوند، از اتاق اصناف و صنعت و معدن تقاضا شد که به طور حتم روی واحدهای صنفی که باید پرتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند به ویژه سوپر مارکت‌ها نظارت داشته باشند.

جمالیان ادامه داد: همچنین از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تقاضا شد که روی جایگاه‌های سوخت نظارت داشته باشد که اگر موارد بهداشتی را رعایت نکنند به طور حتم برخورد قضایی اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم بحث انتشار ویروس را جدی بگیرند، با توجه به حضور بیش از اندازه مردم در چند روز اخیر یک موج شدید بیماری در استان پیش‌بینی می‌شود و از مردم تقاضا داریم علاوه بر رعایت نکات بهداشتی به بحث در خانه ماندن اهتمام بورزند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۶۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان