//
کدخبر: ۲۴۸۰۰۶ //

تعداد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی به ۹۷ نفر رسید؛ ۱۳ نفر بهبود یافتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: آمار مبتلایان به کرونا در استان تا ظهر امروز به ۹۷ نفر رسیده، ۱۳ نفر مبتلا هم بهبود یافته‌اند و فوتی‌های استان در اثر این ویروس تا ظهر امروز ۹ نفر بوده است.

 تعداد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی به ۹۷ نفر رسید؛ ۱۳ نفر بهبود یافتند

به گزارش فرتاک نیوز؛  سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در استان تا ظهر امروز به 97 نفر رسیده، 13 نفر مبتلا هم بهبود یافته‌اند و فوتی‌های استان در اثر این ویروس تا ظهر امروز 9 نفر بوده است.

وی با اشاره به نتایج جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان با موضوع تعیین تکلیف نحوه تامین و عرضه محصولات بهداشتی در سطح استان هم افزود: نخستین مبحث الکل بود که خوشبختانه از روز گذشته توزیع شده است، مبحث بعدی اینکه تولیدات الکل استان را به کارخانجاتی که قرار است ژل دست تولید کنند هدایت کنیم که در این رابطه تصمیمات خوبی اتخاذ شده و ان‌شاءالله این تولیدات را به 7 کارخانه که مجوز داده‌ایم ارسال می‌کنیم و در اوایل هفته آینده به میزان کافی در کل استان ژل دست توزیع می‌شود.

حدود 17 هزار عدد ماسک به دانشگاه تعلق داده شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: بحث بعدی ماسک و کمبود ماسک است که اکنون حدود 17 هزار عدد به دانشگاه تعلق داده شده که باید آن را به کادر درمان برسانیم، اما با توجه به اینکه مردم خیلی نگران هستند بخشی از این ماسک‌ها را از طریق شرکت البرز بین داروخانه‌های خصوصی توزیع می‌کنیم و مابقی هم در میان کادر درمان توزیع می‌شود.

جمالیان بیان کرد: پارت‌ها مرتب می‌رسد و ان‌شاءالله آن را در کل استان هم بین بخش درمان و هم بین مردم توزیع می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تولیدات ماسک در زرندیه بین مردم خود استان توزیع نمی‌شود گفت: تصمیم در سطح وزارتی است و دستور مستقیم وزیر در کل کشور به کل کارخانه‌های تولیدکننده ماسک، الکل و دستکش بوده و اکنون با توجه به اینکه نیازهای مراکز درمانی 10 برابر شده و میزان مصرف ماسک بالاست تصمیم‌گیری در سطح وزارتخانه این بوده که نخست کادر درمان و بیماران و همراهان آنها در این مراکز پوشش داده شوند و بعد از تامین آنها ان‌شاءالله بتوانیم توزیع در میان مردم را هم داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: با ویدئو کنفرانسی که با وزیر بهداشت داشتیم مطرح شد که یک هواپیما ماسک رسیده که خیال وزارتخانه برای چند روز از مراکز درمانی راحت است و قرار شد این تولیدات زیر نظر کارخانجات از طریق شرکت‌ توزیع‌کننده بین داروخانه‌های خصوصی هم توزیع شود.

جمالیان عنوان کرد: این اقدامی است که انجام شده و به طور حتم تا پایان هفته روزانه توزیع ماسک در بخش درمانی را شروع می‌کنیم و این تصمیم‌گیری‌ها وزارتخانه‌ای است و در سطح استان تصمیم‌گیری نمی‌شود و ماسک‌های تولیدی کارخانجات درحال حاضر تنها در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: از فردا به شکل قطره‌چکانی توزیع ماسک شروع می‌شود و تقاضا داریم که مردم هجوم نیاورند چراکه مانند الکل که اکنون به میزان کافی در داروخانه‌ها وجود دارد این شرایط را در مورد ماسک هم از هفته آینده خواهیم داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان