//
کدخبر: ۲۴۹۲۰۹ //

تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۵۵ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲ نفر فوت کرده‌اند.

تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۵۵ نفر رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه افزود: تاکنون نمونه آزمایشگاهی ۳۶۶ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۵۵ نفر مثبت است.

وی بیان کرد: ۲ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی که دارای سنین ۷۰ و ۸۳ سال بودند، بر اثر این بیماری جان خود را از  دست داده‌اند و کسب با رضایت از خانواده‌های متوفیان، پیکر آنان با شرایط بهداشتی کرونا دفن شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶ نمونه آزمایشگاهی از بیماران مشکوک استان نیز تهیه شد که نتیجه آزمایش ۱۳ نفر مثبت و باقی منفی بوده است.

دکتر آقازاده گفت: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

وی از خانواده‌ها خواست در صورت امکان از حضور در مکان‌های پردتردد شهر همچون بازار، مناطق گردشگری و تاناکورا خودداری کنند و با نشستن در خانه‌ها از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

وی اظهار داشت: ماندن در خانه بهترین و مهمترین راهکار مقابله با این ویروس است و سلامت مردم را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: هفته جاری هفته صعود منحنی ابتلا به این ویروس در استان است و مردم باید با مسوولان استان در جهت پیشگری از این ویروس همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۶‌ هزار و ۵۶۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان