//
کدخبر: ۲۴۳۳۵۸ //

شمار جان‌باختگان بارش سنگین برف در گیلان به هفت تن افزایش یافت

بنا به گفته مسؤولان اورژانس، شمار جان‌باختگان بارش سنگین برف در استان طی دو روز اخیر به هفت تن افزایش یافته است.

شمار جان‌باختگان بارش سنگین برف در گیلان به هفت تن افزایش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

 اورژانس گیلان از صبح روز گذشته تا عصر امروز موفق به انجام ۵۴۷ مورد امدادرسانی به مردم گیلان شده که ازاین‌بین ۷۷ مورد مختص حوادث برفی شامل سرخوردگی‌ها، سقوط از سطح هم‌تراز و مسمومیت با منو کسید کربن بوده است.

به گفته مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان طی دو روز برفی اخیر تا ساعت ۱۴ امروز دو فوتی در مأموریت‌ها ثبت‌شده بود که یک مورد مربوط به یک مرد 34 ساله که در اثر برف‌روبی از ساختمان سقوط کرد و در محل حادثه فوت شد و مورد دوم دیگر نیز مربوط به یک نوجوان ۱۸ ساله بود که به گفته شاهدین صحنه در اثر ریختن برف از سقف ساختمان دچار ایست قلبی تنفسی شد و علیرغم تلاش نیروهای اورژانس و همکاران بیمارستان جان خود را از دست داد.

اما در این میان، کولیوند، رئیس اورژانس کشور طی گفتگویی اعلام کرد که تاکنون هفت نفر در گیلان براثر بارش سنگین برف فوت کرده و ۷۸ تن دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

گفته‌شده از میان جان‌باختگان برف طی دو روز اخیر در گیلان پنج نفر براثر ریزش بهمن در رودبار و دو تن دیگر نیز براثر سقوط از ارتفاع و ریزش سقف در رشت جان خود را ازدست‌داده‌اند.

البته جدای از فوتی‌ها در گیلان، ۷۸ تن دیگر نیز براثر تروما ناشی از سقوط و سرخوردگی به مراکز درمانی اعزام شدند که از وضعیت درمانی آن‌ها تاکنون خبری گزارش نشده است.

ناگفته نماند که اورژانس با حضور به‌موقع درصحنه توانست جان حداقل هشت تن از مادران باردار را نجات دهد که بنا بر گزارش‌های دریافتی حال تمامی آن‌ها مساعد است.

مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان همچنین طی دو روز برفی اخیر دو مورد مسمومیت با گاز منو کسید کربن نیز داشت که تکنیسین‌های آن اقدامات درمانی لازم را برایشان انجام داد و از مرگ حتمی نجات یافتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۳۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان