//
کدخبر: ۲۴۲۳۲۶ //

دستاوردهای انقلاب اسلامی را نباید فراموش نکنیم

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: باید دقت کنیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را فراموش نکنیم و دهه فجر فرصتی برای بیان این دستاوردها در ابعاد مختلف است.

دستاوردهای انقلاب اسلامی را نباید فراموش نکنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، سید جواد حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد اظهار کرد: هم در نظام‌های انسانی و هم از منظر جامعه‌شناسی سیاسی، برای نظام‌ها و انقلاب‌ها چهل سالگی زمان خوبی برای ارزیابی عملکرد تلقی می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در طول عمر خود، پستی‌ها و بلندی‌های خاص و زیادی را پشت سر گذاشته که با رهبری بی‌نظیر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و وحدت مردم توانسته است این چالش‌ها را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به ظهور انقلاب اسلامی در جغرافیای حضور دو قدرت بزرگ جهانی یادآور شد: این دو قدرت از دو ایدئولوژی متفاوت برخوردار بودند، یکی ایدئولوژی غربی کاپتالیستی و اومانیستی به سرگردگی آمریکا و دوم ایدئولوژی مارکسیستی که به سرکردگی شوروی در منطقه حضور داشت، تحلیل و پیش‌بینی امام خمینی(ره) شکست این نظام‌ها بود، نظام مارکسیستی که ابزار شکست خود را در صحنه عمل نشان داد و امروز کاپتالیست غرب هم نشانه‌های شکست خود را نشان می‌دهد.

حسینی را عامل اصلی مقاومت و جلوگیری از سلطه آمریکا دانست و تصریح کرد: در دکترین سلطه جهانی آمریکا وابستگی باید از حالت مکانیکی به حالت ارگانیکی تغییر حالت بدهد، برای اینکار در نظر داشتند نظام‌های اقتصادی و سیاسی را یکسان‌سازی کنند، کانون‌های بحران را از بین ببرند و به‌ویژه مناسبات فرهنگی را به‌گونه‌ای تغییر دهند که این نظم با تمام مؤلفه‌هایش پذیرفته شود و این همان چیزی است که مقام معظم رهبری از آن با عنوان شبیخون فرهنگی یاد می‌کنند، اما در عمل نه تنها نتوانسته‌اند این کار را انجام دهد بلکه جهان به قطب‌های گوناگون از مؤلفه‌های قدرت تقسیم‌بندی شد، در این میان نظام جمهوری اسلامی با این نگاه در جهان شناخته شد که نه کاپیتالیسم اومانیستی غرب و نه مارکسیسم نمی‌تواند سعادت بشری را تضمین کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دکترین حضرت امام(ره) که منبعث از آیات قرآن کریم و احادیث و سیره اولیاء و انبیاء ارائه شد از روز اول همواره با این دو قطب قدرت مخالفت مواجه شد و توطئه‌های گوناگونی را علیه این دکترین انجام دادند.

وی افزود: امروز چهار مؤلفه ناامیدسازی، بی‌اعتمادی، افزایش نارضایتی‌های ترکیبی و گسترش احساس ناکارآمدی را برای اثبات سستی ایدئولوژی کاپیتالیسم در رأس کار خود قرار داده‌اند.

حسینی با تأکید بر اینکه امروز هر کدام از ما در هر مسئولیتی هستیم دقیقا باید برعکس این مؤلفه‌ها عمل کنیم، تصریح کرد: امروز بایستی بپذیریم برخی از اتفاقات مثل حوادث و بلایای طبیعی و در کنار آن تنگناهای مالی و وجود انسان غیرقاعده‌مند و شلخته‌ای از نظر سیاسی در رأس حکومت آمریکا و به علاوه برخی از ناکارآمدی‌ها ما را با چالش‌هایی مواجه کرده، اما باید دقت کنیم در میان پذیرش این نقصان‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی را فراموش نکنیم، با این رویکرد دهه فجر با فرصتی برای بیان هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: نظام جمهوری اسلامی یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست و از بعد نفوذ سیاسی در نظام بین‌المللی کمتر معادله‌ای بدون وجود این نظام قابلیت حل دارد، عرصه‌های زیربنایی به یکی از هشت کشور اول دنیا تبدیل شدیم، در آموزش‌وپرورش ۱۱۰ هزار مدرسه داریم که بیش از ۹۲ درصد آن در ایام بعد از انقلاب ساخته شده است، سرعت رشد علم ما از آمریکا و اروپا پیشی گرفته است و در عرصه‌های نانو تکنولوژی، هوا فضا، جراحی‌های پزشکی و فناوری‌های هسته‌ای دارای رتبه‌های بین‌المللی هستیم.

وی ادامه داد: میزان باسوادی اول انقلاب ۴۷ درصد و امسال بالای ۹۵ درصد است، امروز جمهوری اسلامی برای مقابله با بی‌سوادی خود به‌دنبال این موضوع می‌رود.

حسینی با اشاره به اجرای هر ساله طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در دو هزار پایگاه گفت: هر سال این طرح را در  ۹۸ درصد نوآموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌کنیم و امروز ۱۵۲ هزار دانش‌آموز فقط در قالب آموزش و پرورش استثنایی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یکی از اقدامات دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استقرار آموزش و پرورش استثنایی بوده و بیش از 18 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و 600 آموزشگاه کشور در حال تحصیل هستند و تمامی زیرساخت‌ها برای تحصیل این عزیزان آماده بوده و درصدد هستیم تا با کمک خیرین ارجمند فضا و سرانه آموزشی را از ۱۳ مترمربع به ۲۵ مترمربع افزایش دهیم.

وی در ادامه ایران را جزو 10 کشور برتر دنیا در سرعت تولید علم دانست و افزود: امید به زندگی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت در افراد است که این شاخص در کشور ما رو به ارتقاء است، همچنین در بعد عدالت آموزشی شاخص‌های تفاوت سواد مردان و زنان به 7 درصد کاهش یافته است که این خود از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی ضمن ارائه دستاوردهای آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: عدالت آموزشی، استانداردسازی در مدارس و نظام آموزشی و نیز جذب و گسترش خدمات حمایتی ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از جمله مواردی است که می‌توان در این ایام به‌عنوان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرزندان این سرزمین یادآور شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: باید تلاش کنیم تا اهداف سند تحول بنیادین در شش ساحت تعلیم و تربیت در جامعه همگانی شده و به گفتمان روز در کشور تبدیل شود، همچنین ارزش هیچ جامعه‌ای از ارزش و مقام معلم بالاتر نخواهد رفت و وظیفه مهم آموزش و پرورش این است که منابع انسانی را به سرمایه‌های بی‌بدیل تبدیل کند.

وی ضمن ارائه پیشنهاد جهت تبدیل مدارس به دبیرخانه هماهنگی سازمان‌ها و ادارات جهت رونق بخشی به کمیت و کیفیت آموزشی خاطرنشان کرد: جهت توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و ایجاد و توسعه پیشرفت به کمک خیرین نیک‌اندیش و سخت‌افزارهای مرتبط و تخصصی نیازمند هستیم.

حسینی تصریح کرد: با وجود تنگناهای اقتصادی دولت، بودجه آموزش و پرورش در سال جاری بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است که خوشبختانه نگاه دولت به نظام تعلیم و تربیت خوب و عمل‌گرا است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن تقدیر از خیرین ارجمند گفت: در زمینه استانداردسازی توانبخشی در جهت امتداد حرکت پیش‌برنده برای دانش‌آموزانی که یکی از حواس‌های پنجگانه آن‌ها دچار نقصان شده می‌توان از تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه نوتیکر که می‌تواند جایگزین چشم و بینایی بوده و یا زبان اشاره که برای افراد دارای آسیب‌های شنوایی به‌کار می‌رود بهره برد و این مهم جزو با همت خیرین نیک‌اندیش محقق نمی‌شود.

در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان گناباد از پوستر هفته فرهنگ این شهرستان نیز رونمایی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان