//
کدخبر: ۲۴۱۵۵۳ //

۱۷ مدرسه در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه، از افتتاح ۱۷ مدرسه با ۶۷ کلاس درس در ایام دهه فجر امسال در سطح استان خبر داد.

۱۷ مدرسه در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید یزدان پناه روز دوشنبه در نشست خبری که با حضور مسوول انجمن اسلامی دانش آموزی کشور در سرسرای آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد؛ همچنین از بهره‌برداری یک استخر دانش آموزی در شهرک دولت آباد شهر کرمانشاه در دهه فجر خبر داد.

وی با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، از برگزاری کلاس های انقلاب و نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح مدارس متوسطه اول استان خبر داد و افزود: دانش آموزان در این نمایشگاه ها از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تا پیروزی آن آشنا می شوند.

او یکی از مهمترین ویژگی های برنامه ها و جشنواره های دهه فجر امسال در سطح مدارس را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست.

یزدان پناه با بیان اینکه در دهه فجر فقط بخشی از خدمات دولت به بهره بردای می رسد، گفت: بسیاری از طرح ها و پروژه ها و خدمات دولت در طول سال و به مناسبت های مختلف مانند هفته دولت و اول مهر روز بازگشایی مدارس افتتاح می شوند.

۲۳۰ مدرسه در مناطق زلزله زده ساخته می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۹۶ استان، ۷۸ مدرسه تخریب شد اما دولت با کمک خیران مدرسه ساز احداث ۲۳۰ مدرسه با ۹۱۰ کلاس درس در مناطق زلزله زده تفاهم نامه کردند که تاکنون ۱۶۷ مدرسه با ۶۸۰ کلاس درس به بهره برداری رسیده که امیدواریم باقی‌مانده مدارس نیز تا مهرماه سال ۹۹ افتتاح شود.

یزدان پناه با بیان اینکه تاکنون برای احداث مدارس مناطق زلزله زده استان  ۲۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان از این مبلغ را خیران مدرسه ساز و ۱۳۰ میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت میلیارد تومان نیز برای تجهیز مدارس احداث شده هزینه شده، از خیران مدرسه ساز و استاندار کرمانشاه به دلیل پیگیری های متعدد تقدیر کرد.

بیش از  یک میلیارد تومان برای کمک به سیل زدگان سیستان جمع آوری شد

یزدان پناه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارت فراوان سیل به روستاها و شهرهای سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون آموزش و پرورش استان کرمانشاه یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی برای کمک به مناطق سیل زده این استان جمع آوری کرده است.

وی همچنین از تعهد ساخت ۲ مدرسه توسط موسسان مدارس غیردولتی شهر کرمانشاه و یک خیر مدرسه ساز کرمانشاهی در این استان خبر داد گفت: روزی که استان کرمانشاه دچار زلزله مهیب و خسارت فراوان شد، همین مردم سیستان و بلوچستان کمک های زیادی برای کمک به هم استانی های ما ارسال کردند.

بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس کرمانشاه به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت: از حدود ۱۴ هزار کلاس مدارس استان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کلاس آن  مجهز به سیستم گرمایشی (شوفاژ) است و فقط هزار و ۵۲۴ کلاس عمدتا روستایی از بخاری استفاده می شود.

به گفته یزدان پناه، در فصل پاییز امسال ۸۲۰ کلاس درس در ۳۴۳ مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد و با روندی که در حال اجرا است تا مهرماه سال ۹۹ همه کلاس های درس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد.

 برای مقابله با بیماری کرونا هشدار و آموزش لازم به دانش آموزان داده شده است

 مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش با توجه به اینکه استان مرزی هستیم چه اقداماتی برای آموزش دانش آموزان برای پیشگیری از بیماری کرونا انجام می دهد؟ گفت: آموزش و پرورش با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی دفترک ها و کتابچه های رعایت نکات بهداشتی در مقابل این بیماری را بین دانش آموزان توزیع کرده و به مدیران و معلمان تاکید کرده به دانش آموزان در جهت رعایت نکات بهداشتی چه در مدارس و چه منازل هشدار دهند.

طرح مدرسه انقلاب در مدارس متوسطه اول (راهنمایی) استان اجرا می شود

یزدان پناه در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مدرسه انقلاب در مدارس متوسطه اول در دهه فجر اشاره کرد و گفت: نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تا پیروزی انقلاب و دوران های مختلف انقلاب اسلامی، مبانی انقلاب و معرفت شناسی انقلاب را به دانش آموزان آشنا می کند.

وی در پایان با اشاره به انتخابات دوم اسفند ماه و راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، اتحاد و انسجام ملت ایران را در این برهه حساس کنونی که دشمنان انقلاب چشم طمع به انقلاب اسلامی دوخته اند بسیار مهم دانست و بر برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۳۰ هزار معلم دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۵۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان