//
کدخبر: ۱۸۵۹۲۳ //

وزیر آموزش و پرورش: کمبود نیروی انسانی در استان تهران تا مهر ۹۸ برطرف می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در مدارس شهرستان‌های غرب استان تهران گفت: کمبود نیروی انسانی در استان تهران تا مهر ۹۸ برطرف می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش: کمبود نیروی انسانی در استان تهران تا مهر ۹۸ برطرف می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد بطحائی عصر امروز در همایش تدبیر و امید در گام دوم انقلاب با تأکید بر قرار داشتن نظام تعلیم و تربیت کشور بر آموزه‎های اسلامی اظهار داشت: هدف در تعلیم و تربیت اسلامی به سمت الله است و در این نکته است که نظام‌های تعلیم و تربیت مسیرشان از یکدیگر جدا می‌شود، در یک نظام اسلامی فرزندان یاد می‌گیرند که چطور مسیر زندگی را طی کند و دست افتاده‌ای را بگیرد در حالی که در دیگر نظام‌ها ماهیت آموزشی به گونه‌ای دیگر است.

وی ادامه داد: در نظامی که تعلیم و تربیت دینی به همراه تعلیم و فرهنگ اسلامی اثرگذار است کار معلمی مقدس می‌شود چون معلم جاده و مسیری را فراهم می‌کند که دانش‌آموز متصف به صفات باری تعالی شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: تمام کارها در آموزش و پرورش این‌گونه است که در مسیر تربیت دانش‌آموزان متصف به صفات الهی صورت پذیرد؛ از این‌رو وقتی سخن از یادگیری انجام می‌شود باید مسیر را به خوبی تعیین و برنامه‌ریزی کرد.

بطحائی با بیان اینکه هدف از سند تحول تربیت است افزود: ما باید به سمتی پیش برویم که مدرسه روی پای خود بایستد و همه چیز در بطن یادگیری در مدارس باشد و امروز با وجود توانایی اندک مردم در بحث مشارکت در مدارس شاهد هستیم که باری از مشکلات مدیریت مدارس کاسته شده است.

وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال کاهش مشکلات زیرساختی هستیم که در کنار آن افزایش روحیه پرورش و تربیت معلمان نیز حائز اهمیت است، ما مصمم هستیم که مدرسه باید به عنوان یک هویت مستقل مورد توجه قرار گیرد و در مسائل خود تصمیم‌گیری کند و این یکی از سیاست‌های اصلی ما است.

وزیر آموزش و پرورش سپس با اشاره به لزوم رعایت سلسله مراتب در حوزه‌های آموزشی و تربیتی افزود: فاصله‌هایی که از سیاست تا مدرسه وجود دارد باید کوتاه شود و اقدامات و سیاست‌هایی که اندیشیده می‌شود فاصله کمی با سیاست‌ها داشته باشد، امروز عضلات خلاقیت مدارس ما به تحلیل رفته و مدارس با عصا حرکت می‌کنند  که اگر عصا را برداریم مدرسه زمین می‌خورد.

بطحائی در پایان با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در استان تهران تا مهر 98 رفع می‌شود خاطرنشان کرد: برخی نگرانی‌ها مبنی بر این وجود دارد که اگر نتوانیم تجهیزات مدارس و نیروی انسانی را در شهرستان‌های استان تهران مطابق با رشد جمعیت افزایش دهیم  مدارس 3 شیفته شوند که امیدوارم با افتتاح مدارس و کلاس‌های جدید در شهریار مشکل کمبود مدارس در این منطقه برطرف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان