//
کدخبر: ۲۴۱۸۱۹ //

طرح سبد هزینه خانوار کارگر، روی میز کمیته مزد

معاون روابط کار وزارت کار گفت: طرح مزد منطقه‌ای از سوی کمیته مزد شورای عالی کار منتفی شد.

 طرح سبد هزینه خانوار کارگر، روی میز کمیته مزد
به گزارش فرتاک نیوز،

حاتم شاکرمی امشب در حاشیه بازدید از کارخانه اکسیر این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری چند نشست طرح مزد منطقه‌ای از سوی کمیته مزد شورای عالی کار کاملاً منتفی شد.

وی با اشاره به تلاش بی‌نتیجه برخی‌ها برای اجرای طرح مزد منطقه‌ای به عنوان بهانه‌ای برای حذف حداقل‌های مزد بیان کرد: پس از برگزاری ۶ نشست در نهایت موضوع طرح مزد منطقه‌ای از سوی کمیته موزه شورای عالی کار  رد شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از سوی بر اساس تصمیم اعضای شورای کار، کمیته مزد این شورا در جلسات آینده به موضوع سبد هزینه خانوار کارگر می‌پردازد.

شاکرمی ادامه داد: بر این اساس آخرین آمار و اطلاعات تا ۱۵ بهمن ماه از مراجع ذیصلاح مانند بانک مرکزی و مرکز آمار ایران احصاء و به منظور بررسی ابعاد این تصمیم از این منابع استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته باید منتظر اتخاذ تصمیم مجلس شورای اسلامی درباره مزد کارکنان دولت بود که قطعا ماحصل در تصمیم شورای عالی کار بی‌تاثیر نخواهد بود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال گذشته علاوه بر بیشترین افزایش مزد کارگران، سنوات پایه‌ای، کمک هزینه مسکن و خواروبار کارگران نیز با افزایش خوبی همراه بود.

شاکرمی تاکید کرد: با این وجود افزایش تورم موجب بی‌اثر شدن برخی از تصمیمات اتخاذی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حقوق‌های حداقلی و قراردهای سفید امضاء پرداخت و گفت: هرگونه قرارداد کتبی و شفاهی که کمتر از حداقل‌های موجود در آن درج شده باشد، فاقد اعتبار است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بر این اساس قراردادهایی که کمتر از حداقل‌های پیش‌بینی شده در قاونون در آن‌ها رعایت نشود، فاقد اعتبار هستند.

شاکرمی اظهار کرد: از سویی یکی از مزایای راه‌اندازی سامانه جامع روابط کارگری این است که با الزام کارفرمایان به بارگذاری قراردادهای خود در این سامانه، جلو اینگونه موضوعات گرفته می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۸۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان