//
کدخبر: ۲۴۱۲۸۹ //

بیمارستان ۱۰۰ تختی هسته‌ای ایران ‌افتتاح می‌شود‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان بیمارستان هسته‌‌ای ایران در بوشهر گفت: این بیمارستان دارای ۱۰۰ تخت بستری است که در هفته سلامت در اوائل سال آینده افتتاح می‌شود.

بیمارستان ۱۰۰ تختی هسته‌ای ایران ‌افتتاح می‌شود‌
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید کشمیری با اشاره به  ویروس بیماری کرونا اظهار داشت: خوشبختانه هیچگونه مورد مثبتی از این بیماری در کشور و استان بوشهر گزارش نشده است.

وی، با بیان اینکه  انتشار ویروس کرونا یک ماه پیش از کشور چین آغاز شد افزود: اکنون نزدیک به 13 هزار نفر در 20 کشور جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند که تاکنون در ایران گزارش این بیماری ارائه نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با تاکید بر تست و آزمایش مسافرانی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند گفت: با  تمهیداتی که در مبادی ورودی فرودگاهی، بنادر و مرزهای زمینی کشور اندیشیده شده تمام مسافرانی که وارد کشور می‌شوند معاینه و پرسشگری می‌شوند و در این راستا اگر کسی به کشور چین سفر کرده است و یا با  این دست از بیماران تماس داشته‌اند مورد معاینه دقیق قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده بیماری در این افراد، قرنطینه می‌شوند.

کشمیری، با بیان اینکه در مرزهای دریایی و فرودگاه‌های استان بوشهر تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا اندیشیده شده بیان کرد:در این راستا تمام مسافران و ملوانان که از دیگر کشورها وارد ایران و استان بوشهر مورد معاینه  دقیق قرار می‌گیرند و تب‌سنجی و پرسشگری می‌شوند و این افراد باید فرم مورد نظر را تکمیل کنند.

وی، با تاکید بر جدی گرفتن بیماری کرونا به ویژه در بهداشت فردی افزود: این بیماری واکسن و دارو ندارد اما می‌توان با رعایت موارد مهم بهداشتی از آن جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان اینکه بیماری کرونا در ابتدا مشترک بین حیوانات بود تصریح کرد: این بیماری از حیوانات در چین به انسان منتقل شد و اکنون از طریق انسان به انسان از طریق سرفه و عطسه منتقل می‌شود.

کشمیری، با اشاره به افتتاح طرح‌های دهه فجر خاطر نشان کرد: در این ایام 15 طرح بهداشتی، درمانی با 36 میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

وی، 3 شبکه بهداشت در برازجان، دیر و جم را از جمله پروژه‌ها دانست و بیان کرد: در این ایام خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت و  کلاس‌های درس ویژه دانشکده دندان‌پزشکی بوشهر افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به پیشرفت 90 درصدی ساختمان بیمارستان هسته‌‌ای ایران در بوشهر گفت: این بیمارستان دارای 100 تخت بستری است که در هفته سلامت در اوائل سال آینده افتتاح می‌شود.

کشمیری،  با بیان اینکه تاسیسات هواساز ساختمان بیمارستان هسته‌ای بوشهر به‌زودی ایجاد می‌شود خاطر نشان کرد: تجهیزات این مرکز درمانی در مرحله  تهیه  تامین است که اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

وی، با اشاره به تخصیص اعتبارات بیمارستان هسته‌‌ای ایران در بوشهر افزود: تاکنون 40 میلیارد تومان در اجرای این طرح درمانی هزینه شده و 40 میلیارد تومان هم صرف تامین اجهیزات می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۲۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان