//
کدخبر: ۲۳۳۹۴۹ //

تجلیل از ۵۷ فناور و پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

مراسم تجلیل از ۵۷ فناور و پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد.

تجلیل از ۵۷ فناور و پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم تجلیل از ۵۷ فناور و پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صبح امروز با حضور دکتر افشین کریمی معاون توسعه مدیریت منابع استانداری کرمانشاه، دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر رازی رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی ودکتر نجفی معاونت دانشگاه و  مدیران و مسئولین ادارات دولتی استان در سالن بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد.

دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی  کرمانشاه اظهار داشت:اصلی‌ترین عامل پیشرفت هر کشوری نیروی انسانی و منابع انسانی است که با آموزش و پژوهش ارتباط مستقیم دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: ایران  در زمینه پژوهش رتبه ۱۶ در دنیا را دارد و در خاور میانه و منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

دکتر مرادی در ادامه فناوری را یکی از راهکارهای پیشرفت پژوهش و اقتصاد در استان دانست و گفت از نیروی علمی برای رسیدن به ثروت باید استفاده کرد بر این اساس باید کشور را به سمتی ببریم که وابستگی به کشورهای دیگر را کمتر کنیم.

وی تصریح کرد: گاهی میتوان از تبعات تحریم ها به نفع کشور بهره برداری کرد

مرادی ضمن تاکید بر اقتصاد دانش بنیان بیان داشت: خلق و ورود ایده های جدید و ایجاد محیط مناسب برای شرایط اقتصادی  و جهت‌گیری بین المللی و افزایش اشتغال نیروی متخصص و کاهش وابستگی به منابع فیزیکی در اقتصادحق مالکیت در این زمینه را برای استان ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود : اگر بخواهیم تولیدات دانش بنیان را به سمت ثروت ببریم باید بازارها و ایده‌های نو را در پارک علم و فناوری پرورش بدهیم و بازار کار را پیدا کنیم تا برند سازی صورت گیرد.

دکتر مرادی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها در کشور  پیشرفت خوبی داشته اند ولی در زمینه صنعت و تجهیزات کامل وجود ندارد و نهادهای پشتیبان سیاسی و اداری کشور باید در این زمینه حمایت کنند که تولید  بر اساس دانش کار کند و به نتیجه اصلی برسد.

 این مسئول در ادامه افزود:  از ایده های دانشجویان باید در دانشگاه‌ها استفاده شود و راه عبور کشور از تحریم ها استفاده از اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کارهای خوبی انجام شده و برای مثال در مرکز رشد مواد اولیه ۶ دارو را تهیه شده و دو مورد از این دارو ها gnp گرفته و چهار مورد آن در حال بررسی است و توانایی آن را داریم که مواد اولیه را در اینجا آماده کنیم و در این زمینه اشتغال زایی برای ۳۳ نفر صورت گرفته است.

دکتر مرادی در پایان از همه فعالان و دانشجویان و معاونت تحقیقات و فناوری که وظیفه راهبری این فعالیتها را بر عهده دارند و دکتر رازی رییس اسبق دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

photo_2019-12-29_12-33-57

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۹۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان